Una aproximación a la enseñanza del concepto de cantidad de sustancia
Author
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2011Metadata
Show full item recordSummary
El proceso de enseñanza aprendizaje del concepto cantidad de sustancia es siempre complejo tanto para el docente como para el estudiante por que se requieren elementos cognitivos que en la mayoría de los casos son débiles o inexistentes, habilidades de abstracción y cálculo matemático que no son privilegiadas en el sistema educativo actual. Se propone entonces una alternativa para la apropiación del concepto a través de la resolución de problemas que exija tanto del estudiante como del docente el reconocimiento y distinción de otras unidades de medida estrechamente relacionadas con la unidad empleada para expresar la cantidad de sustancia, el mol. / Abstract. The teaching-learning process of the concept “amount of substance” is always complex for both teachers and students because, in most of the cases, the required cognitive elements are weak or nonexistent, skills of abstraction and math calculations that are not privileged in the current educational system. So an alternative to learn the concept through problem solving is proposed, which demands that teachers and students recognize and distinct other measurement units closely related to the one used to express the amount of a substance, the mole.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit