Criterio y enfoque pedagógico en redes de aprendizaje
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2004Metadata
Show full item recordSummary
El presente documento se origina de las reflexiones hechas en el PUI ITE y en DAEA, y espera ser un punto de partida teórico y de conceptualización para el desarrollo de cursos en línea en la Facultad de Artes, en los cuales estoy colaborando en el semestre en curso. El presente documento espera definir algunos criterios fundamentales a tener en cuenta con el fin de enfrentar un reto de ésta magnitud, con el objetivo de llevar a estos cursos al éxito esperado desde una visión de enseñanza aprendizaje.Para el diseño y desarrollo del curso es imprescindible tener en cuenta la cultura, modelo mental e imaginarios de los usuarios. La red de aprendizaje debe estar vinculada con programas internacionales en línea, cursos, catálogos, bibliotecas, bases de datos y además tener programas conjuntos a nivel internacional, adecuados con los diferentes programas curriculares de la facultad.Los cursos deben pensarse dentro del plan de estudios de las carreras y también como cursos al exterior de la universidad (acreditados para otras universidades), elevando así el potencial para la enseñanza aprendizaje.Summary
The present document originates from the reflections done in the PUI ITE and in DAEA, and waiting to be a theoretical starting point and of conceptualization for the development of courses in line in the Faculty of Arts, in which I am collaborating in the current semester. The present document hopes to define some fundamental criteria to bearing in mind in order to magnitude to face a challenge of this one, with the target to take to these courses to the success waited from a vision of education learning.For the design and development of the course it is essential to bear in mind the culture, mental model and imaginary of the users. The network of learning must be linked by international programs in line, courses, catalogues, libraries, databases and also have joint programs on a global scale, adapted by the different programs curriculares of the faculty.The courses must be thought inside the curriculum of the careers and also as courses on the outside of the university (credited for other universities), raising this way the potential for the education learning.Keywords
Collections
- E-mail Educativo [63]
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit