Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorCantor Barragán, Diana Isabel
dc.date.accessioned2019-06-25T22:43:14Z
dc.date.available2019-06-25T22:43:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24789
dc.description.abstractThis paper reports on a study conducted at Universidad Nacional de Colombia in the ALEX Virtual English program. It shows the main characteristics of discussion boards when used as a main activity in an EFL blended course. The study took place in the second semester of 2008 when the program was in the piloting stage and it illustrates the importance of the discussion board tool in the transition from face-to-face education to virtual education. The research followed the qualitative principles and shows the use given to discussion boards by some of the students of the program. Students’ perceptions of the tool are registered as a description to give the reader the opportunity to develop her/his own perception on its use. Key words: Discussion boards, ALEX Virtual English program, autonomy, blended modality, teachers’ accompaniment Este artículo reseña un estudio realizado en la Universidad Nacional de Colombia en el programa ALEX Virtual – inglés. Se muestran algunas características de los foros de discusión como actividad principal en un curso mixto (presencial y virtual) de inglés como lengua extranjera. El estudio se realizó en el segundo semestre del 2008, cuando el programa aún estaba en fase de pilotaje y ejemplifica la importancia de los foros de discusión en la transición de la modalidad presencial a virtual. La investigación siguió los principios cualitativos y muestra el uso que dan algunos estudiantes del programa a los foros de discusión. Se describen las percepciones de los estudiantes sobre la herramienta para que el lector pueda desarrollar su propio punto de vista sobre el uso de esta. Palabras clave: Foros de discusión, programa ALEX Virtual – inglés, autonomía, modalidad mixta, acompañamiento del profesor
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10550
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleDiscussion boards as tools in blended efl learning programs
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/15826/
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/15826/2/
dc.relation.referencesCantor Barragán, Diana Isabel (2009) Discussion boards as tools in blended efl learning programs. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 1 (2009): PROFILE 11, No1. Issues in Teachers' Professional Development; 107-121 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 1 (2009): PROFILE 11, No1. Issues in T .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalDiscussion boards
dc.subject.proposalALEX Virtual English program
dc.subject.proposalautonomy
dc.subject.proposalblended modality
dc.subject.proposalteachers’ accompaniment
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit