Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorGonzález Peláez, Moravia Elizabeth
dc.date.accessioned2019-06-25T22:44:12Z
dc.date.available2019-06-25T22:44:12Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24830
dc.description.abstractThis article describes a research project conducted with two English Teachers from the Extension Program at Foreign Language Department, National University in Bogotá. The purpose of the study was to establish the relationship between what English teachers understand on communicative competence and what they actually do in their English classes. The teachers were observed during 4 months, and they were also interviewed. The findings show how hard it is to define what communicative competence is in teachers’ own words. Data also show how important students are in the English classrooms. English teachers should make careful decisions to help themdevelop their language competence. Key words: Communicative competence, English teacher’s beliefs and reflections, classroom practices, English students’ roles, decision making Este artículo describe un proyecto de investigación llevado a cabo con dos profesores de inglés de la Unidad de Extensión del Departamento de Lenguas Extranjeras de la Universidad Nacional de Colombia, en Bogotá. El estudio tenía como objetivo establecer la relación entre lo que los profesores comprenden sobre la competencia comunicativa y lo que ellos realmente hacen en el salón de clase. Los profesores fueron observados por un período de cuatro meses y también fueron entrevistados. Los resultados del estudio muestran lo complejo que resulta para los profesores definir la competencia comunicativa en sus propias palabras. También es posible evidenciar la importancia que los estudiantes tienen en el salón de clase de inglés. Los profesores de inglés deben ser cuidadosos al momento de tomar decisiones con el fin de ayudar a los estudiantes a desarrollar su competencia en la lengua extranjera. Palabras clave: Competencia comunicativa, creencias y reflexiones de los profesores de inglés, prácticas de clase, roles de los estudiantes de inglés, toma de decisiones
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10595
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleEnglish teachers’ beliefs about communicative competence and their relationship with their classroom practices
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/15867/
dc.relation.referencesGonzález Peláez, Moravia Elizabeth (2008) English teachers’ beliefs about communicative competence and their relationship with their classroom practices. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in Teacher's Professional Development; 75-89 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in T .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalCommunicative competence
dc.subject.proposalEnglish teacher’s beliefs and reflections
dc.subject.proposalclassroom practices
dc.subject.proposalEnglish students’ roles
dc.subject.proposaldecision making
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit