Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorArismendi Gómez, Fabio Alberto
dc.contributor.authorDíaz Mosquera, Claudia Patricia
dc.contributor.authorSalazar Valencia, Leidy Natalia
dc.date.accessioned2019-06-25T22:44:37Z
dc.date.available2019-06-25T22:44:37Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24849
dc.description.abstractThis article reports the findings of an investigation into the experience of a group of eight professors from undergraduate programs in hard sciences who participated in a multi-site study to implement content-based (CB) courses in English. The professors, who had a high level of proficiency in English, worked in collaboration with language faculty. The data gathered from focus groups, class observations and in-depth interviews reveal some factors which influence the professors’ teaching practices, and the academic and professional gains they derived from this experience. Founded on the results, the researchers propose a mentoring program that supports professors in the development of CB courses in English. Key words: Content-based teaching in EFL, mentoring programs, professional development Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la experiencia de un grupo de ocho docentes de pregrado de ciencias exactas y naturales quienes participaron en un estudio de caso múltiple para implementar cursos de contenido en inglés. Los profesores, quienes tenían un alto nivel de competencia en inglés, trabajaron en colaboración con docentes de lenguas. Los datos que se obtuvieron de los grupos focales, de las observaciones de clase y de las entrevistas a profundidad muestran algunos de los factores que influyen en sus prácticas pedagógicas y los logros académicos y profesionales que se derivaron de esta experiencia. A partir de los resultados, los investigadores proponen un programa de apoyo tutorial que apoye a los docentes en el desarrollo de cursos de contenido en inglés. Palabras claves: Enseñanza del inglés a través de contenidos, programas de desarrollo profesional, desarrollo profesional
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10616
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleDesigning and implementing content-based courses in english with a non-language faculty at a public colombian university
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/15886/
dc.relation.referencesArismendi Gómez, Fabio Alberto and Díaz Mosquera, Claudia Patricia and Salazar Valencia, Leidy Natalia (2008) Designing and implementing content-based courses in english with a non-language faculty at a public colombian university. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in Teacher's Professional Development; 113-134 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 10, núm. 1 (2008): PROFILE 10, No.1. Issues in .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalContent-based teaching in EFL
dc.subject.proposalmentoring programs
dc.subject.proposalprofessional development
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit