Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorPineda, Diana
dc.contributor.authorFrodden, Cristina
dc.date.accessioned2019-06-25T22:46:53Z
dc.date.available2019-06-25T22:46:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/24927
dc.description.abstractThis article reports the experience of a novice English teacher taking part in a collaborative action research project with a group of children in a bi-national language center in Colombia, where a theme-based approach to teaching had been recently introduced. The purpose of the study was to learn how to solve problems encountered with the approach and to develop learner and teacher autonomy. The findings show how reflection, collaborative work and critical thinking were promoted and enabled the teacher to find alternatives in her teaching, to gain a new understanding of this approach, and to develop teacher autonomy. Key words: Action research, professional development, novice teachers, foreign language teaching, theme-based teaching, collaboration, reflection Este artículo informa acerca de la experiencia de una profesora principiante de inglés que formó parte de un proyecto de investigación acción colaborativa con un grupo de niños en un centro binacional en Colombia, en el cual se había introducido recientemente un enfoque basado en temas. El propósito del estudio fue aprender a resolver los problemas encontrados con el enfoque y desarrollar la autonomía de los estudiantes y de la profesora. Los hallazgos muestran cómo se promovieron la reflexión, el trabajo colaborativo y el pensamiento crítico de manera que hicieron posible que la profesora encontrara vías alternativas en su enseñanza, comprendiera mejor el enfoque y desarrollara su autonomía como profesora. Palabras clave: Investigación acción, desarrollo profesional, profesor principiante, enseñanza de lenguas extranjeras, enseñanza basada en temas, colaboración, reflexión
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10711
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleThe development of a novice teacher’s autonomy in the context of efl in colombia
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/15964/
dc.relation.referencesPineda, Diana and Frodden, Cristina (2008) The development of a novice teacher’s autonomy in the context of efl in colombia. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 9, núm. 1 (2008): PROFILE 9, No 1. Issues in Teachers’ Professional Development; 143-162 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 9, núm. 1 (2008): PROFILE 9, No 1. Issues in Tea .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalAction research
dc.subject.proposalprofessional development
dc.subject.proposalnovice teachers
dc.subject.proposalforeign language teaching
dc.subject.proposaltheme-based teaching
dc.subject.proposalcollaboration
dc.subject.proposalreflection
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit