Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorCuestas Cifuentes, Marlén
dc.date.accessioned2019-06-25T23:11:30Z
dc.date.available2019-06-25T23:11:30Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25096
dc.description.abstractThis research project examines a strategy in which English songs are used to encourage oral production of tenth graders. It aims at providing a solution to our students’ low speaking proficiency in the English language and to the complexity of working with a large number of students per class. Students involved in this project provided useful data through their participation in activities using English songs. They had the opportunity of speaking in English about their favorite songs; also, we observed that they not only improved their oral production but also showed relaxed, interested and participative attitudes as they worked with songs and particularly when they focused on expressing their ideas freely rather than being concerned about accuracy. Key words: English songs, speaking activities, attitudes, oral production changes Este proyecto de investigación analiza el uso de canciones en inglés como estrategia para fomentar la producción oral en estudiantes de décimo grado. Busca dar una solución al bajo desempeño en la competencia oral en inglés de nuestros estudiantes y a la complejidad del trabajo con grupos numerosos. Los y las estudiantes comprometidos en el proyecto suministraron información útil a través de su participación en las diferentes actividades en las que se usaron canciones en inglés. Ellos tuvieron la oportunidad de hablar en inglés acerca de sus canciones favoritas; también observamos que los estudiantes no sólo mostraron mayor progreso en su producción oral, sino también una actitud relajada, interesada y participativa cuando usamos las canciones y particularmente cuando ellos se concentran más en la libre expresión de ideas que en la manera correcta de decirlas. Palabras claves: Canciones en inglés, actividades de práctica oral, actitudes, cambios en la producción oral
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10987
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleSongs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16133/
dc.relation.referencesCuestas Cifuentes, Marlén (2006) Songs in the english class: a strategy to encourage tenth graders' oral production. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 47-57 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalTEFL
dc.subject.proposalESP
dc.subject.proposalEnglish songs
dc.subject.proposalspeaking activities
dc.subject.proposalattitudes
dc.subject.proposaloral production changes
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit