Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorViana, Vander
dc.date.accessioned2019-06-25T23:11:31Z
dc.date.available2019-06-25T23:11:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25098
dc.description.abstractCorpus Linguistics has become a major trend in Applied Linguistics since the second half of the 20th century due to computing facilities. Nowadays teachers can research and assess their students’ production by means of compiling learner corpora. This article describes how this technique was used to investigate the usage of modals in the writing of advanced EFL learners studying at private language schools in Brazil. When the research corpus is compared to the academic prose register studied by Biber et al. (1999), the divergence becomes apparent. The findings, thus, suggest that subjects write in a non-proficient way, which runs counter to previous expectations. Key words: Corpus Linguistics, learner corpus, modals, proficiency, writing La Lingüística de Corpus se ha convertido en una de las principales tendencias en el área de Lingüística Aplicada desde la segunda mitad del siglo XX debido a la popularización de los ordenadores. Actualmente, los profesores pueden investigar y evaluar la producción escrita de sus alumnos a través de la compilación de corpora. Este artículo describe cómo se ha empleado esta técnica para investigar el uso de verbos modales en la producción escrita de alumnos de nivel avanzado de inglés como lengua extranjera de cursos libres en Brasil. Al comparar el corpus de investigación con el registro prosa académica estudiado por Biber et al. (1999), se hace evidente una discrepancia. Los resultados sugieren que los sujetos de investigación escriben de una manera no-proficiente, lo que se contradice con las expectativas iniciales. Palabras claves: Lingüística de Corpus, corpus de aprendiz, verbos modales, proficiencia, escritura
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10989
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleModals in brazilian advanced efl learners’ compositions: a corpus-based investigation
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16135/
dc.relation.referencesViana, Vander (2006) Modals in brazilian advanced efl learners’ compositions: a corpus-based investigation. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 77-86 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalEFL
dc.subject.proposalApplied Linguistics
dc.subject.proposalCorpus Linguistics
dc.subject.proposallearner corpus
dc.subject.proposalmodals
dc.subject.proposalproficiency
dc.subject.proposalwriting
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit