Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorAbella, David
dc.contributor.authorSalinas, Yakelin
dc.date.accessioned2019-06-25T23:11:33Z
dc.date.available2019-06-25T23:11:33Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25105
dc.description.abstractThis paper aims to report on a study carried out with eighth graders at a private school in Bogotá. The main focus of the research was to determine the learning styles characterizing lowachievement students when learning English. It also gives an account of the role learning styles played in the learning process as well as the factors that allowed students to explore their styles. Instruments used to collect data were field notes, students’ work and focus-group interviews. Considering students’ interests, their needs and providing them with different environments for learning were the silent results of the implementation of this research. Key words: Learning styles, low-achievement learners, learning environments, reinforcement El propósito de este artículo es presentar un estudio que se llevó a cabo con estudiantes de octavo grado en un colegio privado en Bogotá. El objetivo principal de la investigación fue determinar los estilos de aprendizaje que caracterizan a los estudiantes de bajo rendimiento académico cuando aprenden inglés. También dar cuenta del rol que éstos juegan en el proceso de aprendizaje, así como de los factores que les permitían a los estudiantes explorar sus estilos de aprendizaje. Los instrumentos que se emplearon para recolectar datos fueron: notas de campo, trabajos de los estudiantes y entrevistas de grupos focales. Como resultado de la implementación de esta investigación se logró considerar los intereses de los estudiantes y sus necesidades, proporcionándoles diferentes ambientes para el aprendizaje. Palabras claves: Estilos de aprendizaje, estudiantes de bajo rendimiento académico, ambientes de aprendizaje, refuerzo
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/10999
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleA case study of the learning styles in low-level learners in a private school in bogotá
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16142/
dc.relation.referencesAbella, David and Salinas, Yakelin (2006) A case study of the learning styles in low-level learners in a private school in bogotá. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 117-129 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Tea .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalTEFL
dc.subject.proposalApplied Linguistics
dc.subject.proposalLearning styles
dc.subject.proposallow-achievement learners
dc.subject.proposallearning environments
dc.subject.proposalreinforcement
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit