Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorRizvi, M Ashraf
dc.date.accessioned2019-06-25T23:12:44Z
dc.date.available2019-06-25T23:12:44Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25213
dc.description.abstractThis paper investigates a particular aspect of learner participation – students’ analysis (SA) in an oral communication program of an undergraduate business and commerce curriculum in Sultan Qaboos University, Sultanate of Oman - and examines its role in improving and promoting learning effectiveness in English for Academic Purposes (EAP) classroom discourse. Drawing on the results of a set of surveys into needs analysis, students’ peer response and student feedback, it is suggested that SA can play a significant role by providing wider input into the content, design and implementation of an EAP course by creating opportunities to engage students in interesting and meaningful classroom experiences and providing essential data for reviewing and evaluating the course to improve and promote its effectiveness. Key words: Students’ analysis, English for Academic Purposes, needs assessment, students’ peer evaluation Este artículo investiga un aspecto particular de la participación del estudiante – análisis de los estudiantes en un programa de comunicación oral del currículo de un pregrado en negocios y comercio de la Universidad Sultan Qaboos del Sultanato de Oman – y examina su rol en el mejoramiento y promoción de la efectividad del aprendizaje en el discurso del aula de inglés con propósitos académicos. Basado en los resultados de una serie de encuestas sobre análisis de necesidades, respuesta a pares y retroalimentación del estudiante, se puede sugerir que el análisis de los estudiantes (SA) tiene un papel significativo en cuanto proporciona un insumo más amplio en el contenido, diseño e implementación de un curso de inglés con propósitos académicos, ofreciendo así mayores oportunidades para involucrar a los estudiantes en experiencias interesantes y significativas en el aula y brindando información esencial para la revisión y evaluación del curso, para así mejorar y promover su efectividad. Palabras claves: Análisis de los estudiantes, inglés con propósitos académicos, evaluación de necesidades, evaluación de pares
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11130
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleUsing students’ analysis in teaching public speaking for business
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16250/
dc.relation.referencesRizvi, M Ashraf (2005) Using students’ analysis in teaching public speaking for business. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teachers' Professional Development; 107-118 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Tea .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalEFL
dc.subject.proposalESP
dc.subject.proposalStudents’ analysis
dc.subject.proposalEnglish for Academic Purposes
dc.subject.proposalneeds assessment
dc.subject.proposalstudents’ peer evaluation
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit