Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorPokrivcáková, Silvia
dc.contributor.authorMalá, Eva
dc.date.accessioned2019-06-25T23:13:38Z
dc.date.available2019-06-25T23:13:38Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25297
dc.description.abstractThe paper deals with an introduction of the CLIL (Content and LanguageIntegrated Learning) - a newly invented and officially recommended method for the teaching of foreign languages in the European Union. The authors describe its general characteristics and benefits as well as give examples of its application in Slovakia, one of the new member states of the EU. Since Slovakia is not widely known in Colombia, the authors have added a description of the situation in teaching foreign languages in their country, thus providing an important context for teaching objectives and conditions of applying the CLIL. Key words: Plurilinguism, Foreign Language Teaching-Young Learners, CLILMethodology Este documento trata sobre la introducción del método (Contenido y Lenguaje integrados en el aprendizaje) CLIL – una nueva metodología diseñada y oficialmente recomendada como método de enseñanza de lenguas extranjeras en la Unión Europea. Las autoras describen las características generales del método y sus beneficios, así como ejemplos de su aplicación en Eslovenia, uno de los nuevos miembros de la UE. Debido a que Eslovenia no es muy conocida en Colombia, las autoras han incluido una descripción de la situación de la enseñanza de lenguas extranjeras en su país. De tal manera, proveen un contexto importante para los objetivos y condiciones de la enseñanza en la aplicación de esta metodología. Palabras claves: Plurilingüismo, Enseñanza-Lenguas Extranjeras- Estudiantes-Jóvenes, CLIL-Metodología
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11219
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleDeveloping plurilinguism in slovakia: the clil method, a starting point
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16334/
dc.relation.referencesPokrivcáková, Silvia and Malá, Eva (2004) Developing plurilinguism in slovakia: the clil method, a starting point. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 117-127 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Tea .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalPlurilinguism
dc.subject.proposalForeign Language Teaching-Young Learners
dc.subject.proposalCLILMethodology
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit