Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorPoole, Alexander
dc.date.accessioned2019-06-25T23:13:42Z
dc.date.available2019-06-25T23:13:42Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25304
dc.description.abstractCommunicative language teaching has long been controversial due to its lack of explicit grammar instruction. Focus on form instruction (Long, 1991), however, puts communication as the centerpiece of instruction, but addresses form on a need-toknow- basis; thus, focus on form instruction claims to balance communication and grammar. Moreover, the concept of uptake (Lyster and Ranta, 1997; Ellis, Basturkmen, and Loewen, 2001), or the process by which learners respond to correction initiated by teachers and/or other learners, has been used to demonstrate that focus on form instruction, and thus by extension, CLT, gives sufficient attention to grammar. However, in this article, I will show that the concept of uptake is problematic, and demonstrate that focus on form instruction does not offer a feasible way of addressing grammar in EFL classrooms. Yet, before showing the technique’s inadequacy, I will highlight selected aspects of focus on form instruction and uptake research. Key Words: English-Grammar-Teaching-Evaluation, Second Language Acquisition- Teaching, Grammar Instruction. La enseñanza comunicativa del lenguaje ha sido muy controversial debido no sólo a la carencia explícita de la enseñanza de la gramática, sino también a la carencia tangible para evaluar si los estudiantes han adquirido o no ciertas formas gramaticales. El enfoque de la forma (Long, l991), sin embargo, ubica la comunicación como pieza principal de enseñanza, pero a la vez enfatiza en la enseñanza de la forma como parte importante que todo estudiante necesita saber. Algunos autores han señalado la importancia de tener un balance entre la comunicación y la enseñanza explícita de la gramática. Esto se debe en gran parte, al concepto de ‘uptake’ que ha sido usado para demostrar que el enfoque en la enseñanza de la forma y, por extensión el enfoque en la enseñanza comunicativa del lenguaje, facilitan la atención a la gramática. Sin embargo, el concepto de ‘uptake’ es teórica y prácticamente problemático y demuestra que el enfoque de la enseñanza en la forma no es un camino viable para enseñar gramática en salones donde el inglés se enseña como idioma extranjero. Mi propósito en este artículo es: (1) Resumir las investigaciones concernientes a la enseñanza de la forma y ‘uptake’; (2) Debatir que ‘uptake’ y la enseñanza en la forma no son elementos suficientes para aprender inglés como idioma extranjero ya que es muy difícil prestar atención a la gramática. Palabras claves: Inglés-Gramática-Enseñanza-Evaluación, Adquisición de una segunda lengua-Enseñanza, Gramática-Instrucción
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11226
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleNew labels for old problems: grammar in communicative language teaching
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16341/
dc.relation.referencesPoole, Alexander (2003) New labels for old problems: grammar in communicative language teaching. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Pr .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalEnglish-Grammar-Teaching-Evaluation
dc.subject.proposalSecond Language Acquisition- Teaching
dc.subject.proposalGrammar Instruction.
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit