Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorAriza Ariza, Judith Aleida
dc.date.accessioned2019-06-25T23:13:42Z
dc.date.available2019-06-25T23:13:42Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25305
dc.description.abstractThis article intends to report on a small research project carried out with a group of adult EFL learners at the National University extension program, in Bogotá. Founded on a needs analysis process, some activities based on students’ strengths were proposed and developed in order to meet the students’ main need: oral skills. The proposal was implemented and evaluated revealing oral portfolios and debates as useful tools in the development of oral proficiency as well as support in students’ self-regulation processes. Key words: Adult Second Language Acquisition-Methodology-Evaluation, English- Teaching-Evaluation, Oral Communication-Teaching-Methodology, Teaching Adults- Programs El objetivo del presente artículo es dar a conocer un proyecto de investigación a pequeña escala, desarrollado con un grupo de estudiantes adultos de inglés como lengua extranjera en la Unidad de Extensión de la Universidad Nacional de Colombia, en Bogotá. A partir de un proceso de análisis de necesidades, se plantearon y desarrollaron algunas actividades basadas en las fortalezas de los estudiantes con miras a suplir la principal necesidad de los estudiantes: las habilidades orales. La implementación y evaluación de la propuesta mostró que los portafolios y los debates son herramientas claves en el desarrollo de la proficiencia así como en el apoyo de los procesos de autorregulación de los estudiantes. Palabras claves: Adquisición de una segunda lengua-Metodología-Evaluación, Inglés-Enseñanza-Evaluación, Comunicación oral-Enseñanza-Metodología, Educación de adultos-Programas
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11227
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleFrom strengths to weaknesses: guiding students in their development of oral skills
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16342/
dc.relation.referencesAriza Ariza, Judith Aleida (2003) From strengths to weaknesses: guiding students in their development of oral skills. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 4, núm. 1 (2003): PROFILE 4, NO.1. Issues in Teachers’ Pr .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalAdult Second Language Acquisition-Methodology-Evaluation
dc.subject.proposalEnglish- Teaching-Evaluation
dc.subject.proposalOral Communication-Teaching-Methodology
dc.subject.proposalTeaching Adults- Programs
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit