Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorNúñez Pardo, Astrid
dc.contributor.authorTéllez Téllez, María Fernanda
dc.date.accessioned2019-06-25T23:15:55Z
dc.date.available2019-06-25T23:15:55Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25512
dc.description.abstractOur article aims at providing teachers with an overview for materials development, taking into account the experience gained by two teachers in the English Programme of the School of Education at Universidad Externado de Colombia in Bogotá. This experience has helped us achieve better teaching and learning conditions for our university students in their quest to learn a foreign language. This paper addresses the issue of the role of teachers as textbook developers, and how they can meet materials development demands by integrating a clear conceptualisation and set of principles as well as their essential components. Key words: Materials development, text developers, materials development demands, effective teaching and learning settings Este artículo brinda a los profesores de inglés un panorama del desarrollo de materiales con base en nuestra experiencia como profesoras del Programa de Inglés de la Facultad de Educación de la Universidad Externado de Colombia, en Bogotá. Esta experiencia ha permitido mejorar las condiciones de aprendizaje de nuestros estudiantes de inglés como lengua extrajera. El documento se centra en el papel de los profesores como diseñadores de textos para cursos de inglés, y cómo ellos pueden satisfacer las exigencias que demanda el desarrollo de materiales, integrando una clara conceptualización, sus principios y sus componentes esenciales. Palabras clave: Diseño de materiales, diseñadores de textos, requisitos para el desarrollo de materiales, ambientes efectivos de enseñanza-aprendizaje
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11449
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleElt materials: the key to fostering effective teaching and learning settings
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16550/
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16550/2/
dc.relation.referencesNúñez Pardo, Astrid and Téllez Téllez, María Fernanda (2009) Elt materials: the key to fostering effective teaching and learning settings. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 2 (2009): PROFILE 11, No2. Issues in Teachers' Professional Development; 171-186 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 2 (2009): PROFILE 11, No2. Issues in T .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalMaterials development
dc.subject.proposaltext developers
dc.subject.proposalmaterials development demands
dc.subject.proposaleffective teaching and learning settings
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit