The discourse of love in colombian massmedia; a story of symbolic violence
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Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
1993Metadata
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This paper presents some conclusions from a research project on the discourse of love in Colombian mass-media (radio. press, T.V., and advertising). Starting from a semiological analysis of more than a hundred discourses, this study attempts to uncover the constituent elements of the dynamics currently at work in love and, thus, to contribute to the establishment of a social diagnosis of the present phase of the history of Colombia. In fact, the discourse on love transmitted by the media, in its own way, reinforces the present culture of intolerance, indifference and violence. Finally, this paper proposes some alternatives that could be useful for delocalizing love and its discourse in the field of the utopias.Summary
Este artículo presenta algunas conclusiones de una investigación sobre el discurso del amor en los medios de comunicación masiva colombianos (Radio, prensa, televisión y publicidad); investigación que pretendía, a partir de un análisis semiológico de más de cien discursos, despejar elementos constitutivos de la dinámica actual del amor y así contribuir a la elaboración de un diagnóstico social de un momento particular que vive Colombia. De hecho, el discurso amoroso presentado a través de los medios hoy día refuerza a su manera la actual cultura de la intolerancia, del desamor y de la violencia... Al final el artículo presenta algunas alternativas que tienden a reubicar el amor y su discurso dentro del campo de las utopías.Keywords
massmedia ; symbolic violence ; discourse of love ; radio ; press ; television ; advertising ; violencia simbólica ; discurso del amor ; medios de comunicación ; radio ; prensa ; televisión ; publicidad ;
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