The hidden side of consultancy work in developing countries
Author
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
1993Metadata
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Consultancy work is quite diferent in the third world that in industrialized countries. To succed, a consultant must analyse the country's economic, social and cultural aspects to assess its strengths and wealcnesses. In analyzing the context and interests in recruiting consultants, the following characteristics stand out: "administrative fear", "Curiosity", "show-off effect" and "the real need". Finally a profile description of national and foreign consultants is given, and a semiotic vision of consultancy activities is proposed.Summary
La actividad del consultor en un país dependiente es diferente a la del consultor en un país metrópoli. El consultor de éxito debe analizar el contexto económico-social y cultural del país en donde pretende actuar ya que estos aspectos le permiten conocer sus debilidades y fortalezas respecto de su objetivo de atención. El autor hace un análisis del contexto y de las motivaciones que influyen en la demanda de consultores como son: "El miedo administrativo", " la curiosidad", "el efecto demostrativo" y "la necesidad real". Por último describe las características de los consultores internos y externos y propone una visión semiológica de la organización pertinente a la consultoría.Keywords
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