Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorCamacho Caro, Guillermo
dc.date.accessioned2019-06-26T15:16:09Z
dc.date.available2019-06-26T15:16:09Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/32335
dc.description.abstractConsultancy work is quite diferent in the third world that in industrialized countries. To succed, a consultant must analyse the country's economic, social and cultural aspects to assess its strengths and wealcnesses. In analyzing the context and interests in recruiting consultants, the following characteristics stand out: "administrative fear", "Curiosity", "show-off effect" and "the real need". Finally a profile description of national and foreign consultants is given, and a semiotic vision of consultancy activities is proposed.
dc.description.abstractLa actividad del consultor en un país dependiente es diferente a la del consultor en un país metrópoli. El consultor de éxito debe analizar el contexto económico-social y cultural del país en donde pretende actuar ya que estos aspectos le permiten conocer sus debilidades y fortalezas respecto de su objetivo de atención. El autor hace un análisis del contexto y de las motivaciones que influyen en la demanda de consultores como son: "El miedo administrativo", " la curiosidad", "el efecto demostrativo" y "la necesidad real". Por último describe las características de los consultores internos y externos y propone una visión semiológica de la organización pertinente a la consultoría.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/innovar/article/view/19023
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Innovar Journal Revista de Ciencias Administrativas y Sociales
dc.relation.ispartofRevista Innovar Journal Revista de Ciencias Administrativas y Sociales
dc.relation.ispartofseriesRevista Innovar Journal Revista de Ciencias Administrativas y Sociales; Vol. 3, núm. 3 (1993); 11-16 2248-6968 0121-5051
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleThe hidden side of consultancy work in developing countries
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/22415/
dc.relation.referencesCamacho Caro, Guillermo (1993) The hidden side of consultancy work in developing countries. Revista Innovar Journal Revista de Ciencias Administrativas y Sociales; Vol. 3, núm. 3 (1993); 11-16 2248-6968 0121-5051 .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalConsultoría
dc.subject.proposalPaíses en desarrollo
dc.subject.proposalConsulting
dc.subject.proposalDeveloping countries
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit