Docentes y literatura: La experiencia de lectura como punto de reflexión
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2014Metadata
Show full item recordSummary
Este trabajo presenta la puesta en marcha de una propuesta que busca promover y desarrollar, en un grupo de docentes, espacios de reflexión en torno a la práctica de lectura de la literatura en el proceso de formación docente. En esta iniciativa se considera que es necesario darle un sentido más amplio a la lectura de la literatura en la escuela, reflexionar sobre la manera como se propone y desarrolla la lectura en el aula y revisar la influencia que tiene la experiencia de lectura del docente en las formas de trabajar un texto literario con sus estudiantes.Summary
Abstract. This paper presents the implementation of a proposal that seeks to promote and develop opportunities for reflection in a group of teachers on the reading practice of literature in the teacher education process. This initiative is considered necessary to give a broader sense to the reading of literature in school, reflect on how it proposes and develops classroom reading and review the influence of the teacher’s reading experience in ways of working on a literary text with the students.Keywords
Docentes ; Formación ; Lectura ; Literatura ; Experiencia ; Teaching ; Education ; Reading ; Literature ; Experience ;
Collections
- Maestría en Educación [363]
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit