Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorRodríguez, Isabel Noemí
dc.contributor.authorChaparro Amaya, Adolfo
dc.date.accessioned2019-06-29T09:16:16Z
dc.date.available2019-06-29T09:16:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/49748
dc.description.abstractThis article comes from the investigation field of the Stars Show (El Show de las Estrellas), the oldest and most popular musical TV show in Colombian television. The case analysis is an excuse to reframe the discussion on cultural policies in the context, apparently paradoxical, of structural violence, privatization and peak of the right populism that characterizes the Colombian politics in the last years.
dc.description.abstractEste artículo parte de la investigación de campo sobre El Show de las Estrellas, el programa musical más antiguo y popular de la televisión colombiana. El análisis de caso es un pretexto para replantear la discusión sobre políticas culturales en el contexto -aparentemente paradójico- de violencia estructural, privatización y auge del populismo de derecha que caracteriza la política en Colombia en los últimos años.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherIEPRI, Universidad Nacional de Colombia
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/anpol/article/view/45579
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Análisis Político
dc.relation.ispartofAnálisis Político
dc.relation.ispartofseriesAnálisis Político; Vol. 23, núm. 70 (2010); 81-89 0121-4705
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleJorge baron's show as paradigm of cultural neo-populism in the colombian television
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/43236/
dc.relation.referencesRodríguez, Isabel Noemí and Chaparro Amaya, Adolfo (2010) Jorge baron's show as paradigm of cultural neo-populism in the colombian television. Análisis Político; Vol. 23, núm. 70 (2010); 81-89 0121-4705 .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalPopulismo cultural
dc.subject.proposalpolíticas culturales
dc.subject.proposaltelevisión musical
dc.subject.proposalcultural populism
dc.subject.proposalcultural policies
dc.subject.proposalmusical TV shows
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit