Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorCastillo Ballén, Sonia
dc.date.accessioned2019-06-29T09:53:17Z
dc.date.available2019-06-29T09:53:17Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/50189
dc.description.abstractBody image presentation, which made painting morevisual in the 20th century, offers visions of splinteredbodies in different versions of its extention in space andin its proyection in time. This splintered vision in visualpainting was structured by diverse factors, such as theearlier development of photography, and later by audiovisual,videography and rising virtual media. Painting´sclose-up shots on corporal action in the middle of the20th century, allowed us to question new paradigms ofcontemporary corporal experience, not only from theart field itself, but also, from the social and personalperceptual body experience.
dc.description.abstractLa presentación de la imagen de cuerpo que hizo la plástica, cada vez más visual del siglo XX, nos arroja visiones de cuerpo fragmentado en versiones múltiples de su extensión en el espacio y de su proyección en el tiempo. Esta visión de fragmentación en la plástica visual fue estructurada entre otros factores por el desarrollo primero del medio fotográfico y posteriormente por la instalación de los medios audiovisuales, videográficos y virtuales. El primerísimo primer plano que sobre la acción corporal puso la plástica de la segunda mitad del siglo XX nos deja preguntas acerca de los nuevos paradigmas de experiencia corporal contemporánea no sólo desde el campo artístico propiamente dicho, sino también desde la experiencia perceptual social y personal del cuerpo.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherEnsayos: Historia y teoría del arte
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/44987
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte
dc.relation.ispartofEnsayos: Historia y teoría del arte
dc.relation.ispartofseriesEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleSplintered body image
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/44166/
dc.relation.referencesCastillo Ballén, Sonia (2006) Splintered body image. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 11 (2006); 53-64 Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 11 (2006); 53-64 1692-3502 .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalSonia Castillo
dc.subject.proposalimagen corporal
dc.subject.proposalcuerpo fragmentado
dc.subject.proposalpintura del siglo XX.
dc.subject.proposalSonia Castillo
dc.subject.proposalBody Images
dc.subject.proposalFragmented bodies
dc.subject.proposal20th Century Painting
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit