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dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorFernández-Ledesma, Javier Darío
dc.contributor.authorDuque, Santiago
dc.date.accessioned2019-07-02T18:17:37Z
dc.date.available2019-07-02T18:17:37Z
dc.date.issued2017-01-01
dc.identifier.issnISSN: 2346-2183
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/60427
dc.description.abstractThis article aims to bond representative variables of marketing and trade activities as well as variables employed to structure and direct an innovation process to a management model. A general model that can be adapted to any industry in order to develop long term sustainability and economical well fair trough his impact product sells. This article presents variables in global context and innovations aspects. The investigation showed that the context variables that are held in control by the environment and are located into the core of the innovation management model exist as a primary feedback mechanism in order to establish an early review and properly readjust the organizations policy's, often translated in a mayor adjustment of operation process, such changes pursue disruptive innovations in order to adapt the product to a new consumption pattern in order to achieve company’s sustainability.
dc.description.abstractEste artículo tiene como objetivo unir las variables representativas de las actividades de marketing y comerciales, con las variables empleadas para estructurar y dirigir un proceso de innovación como parte del modelo de gestión. Este es un modelo general que puede ser adaptado a cualquier industria con el fin de garantizar la sostenibilidad económica a largo plazo a través del impacto en las ventas del producto. Este artículo presenta las variables en un contexto global con aspectos de innovación. La investigación mostró que las variables de contexto están controladas por el medio ambiente y se encuentran en el núcleo del modelo de gestión de la innovación como un mecanismo de retroalimentación que permite establecer una revisión temprana y adecuada sobre la política de las organizaciones, lo cual se traduce en ajustes mayores en los procesos operativos; tales cambios promueven innovaciones disruptivas con el fin de adaptar el producto a un nuevo patrón de consumo con el fin de lograr la sostenibilidad de la empresa.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia (Sede Medellín). Facultad de Minas.
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/dyna/article/view/53885
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Dyna
dc.relation.ispartofDyna
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc62 Ingeniería y operaciones afines / Engineering
dc.titleRepresentative variables of marketing and trading based innovation management model
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/58759/
dc.relation.referencesFernández-Ledesma, Javier Darío and Duque, Santiago (2017) Representative variables of marketing and trading based innovation management model. DYNA, 84 (200). pp. 351-355. ISSN 2346-2183
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalInnovation
dc.subject.proposalManagement
dc.subject.proposalModel
dc.subject.proposalCo-Solution
dc.subject.proposalInnovación
dc.subject.proposalAdministración
dc.subject.proposalModelo
dc.subject.proposalCo-Solución
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


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