In- visibilidades de la estatua doble del prócer colombiano Antonio Nariño
Author
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2015-07-01Metadata
Show full item recordSummary
La oposición visibilidad/invisibilidad es el eje de análisis de la construcción iconográfica y la recepción de las estatuas de Antonio Nariño —original y copia— realizadas por el escultor francés Henri-Léon Gréber (1855-1941) e instaladas en 1910 en dos ciudades colombianas (Bogotá y Pasto) con motivo del Centenario de la Independencia. A partir de ello se evidencian los alcances simbólicos de la escultura conmemorativa en su estrecha relación con su lugar de emplazamiento y los discursos que la acompañan, así como la importancia de la actualización de sus usos.Summary
The opposition visibility-invisibility is the axis of the analysis of the iconographic construction and the reception of the statues of Antonio Nariño - original and copy - made by the French sculptor Gréber Henri-Leon (1855-1941) and installed, in 1910, in the Colombian cities Bogota and Pasto, on the occasion of the Centenary of the Independence. The analysis shows the symbolic scope of the commemorative sculptures, in their narrow relation with their site and the speeches that accompany them, as well as the importance of the updating of their uses.Keywords
Collections
