Tecnología educativa radiofónica en la frontera colombo-venezolana a mediados del siglo XX
Author
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2015-01-01Metadata
Show full item recordSummary
Se establecen los orígenes y las diferencias entre la programación radial para la instrucción pública y la educación popular articulada a la estrategia radial nacional de Acción Cultural Popular —ACPO—, que se apoyaba en materiales didácticos multimediales, como locutores, tutores, libros, periódicos, manuales, etc., y fue emprendida desde Colombia hasta la frontera con Venezuela. Los análisis son descriptivos y se demuestra el interés estatal por la educación formal y virtual con apoyo de tecnologías remplazables y adaptables entre sí.Summary
This study establishes the origins of and differences between the radio programming for public education and radio programming for popular education articulated by the national radio strategy of Popular Cultural Action (Acción Cultural Popular —ACPO—). This strategy was based on multimedia teaching materials, such as speakers, tutors, books, newspapers, and manuals, and was implemented across Colombia to the Colombia-Venezuela border. The analyses are descriptive and demonstrate the state’s interest in formal and virtual education with support from replaceable and adaptable technologies.Keywords
Collections
