Orígenes, significados y creatividad en la orfebrería colonial: La custodia de la iglesia de San Ignacio de la Compañía de Jesús de Santafé (La Lechuga)
Author
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2015-07-01Metadata
Show full item recordSummary
Uno de los objetos mas importantes en la liturgiacatólica es la custodia, cuyos modelos europeos fueronrápidamente apropiados y enriquecidos por los orfebrescoloniales. En la Nueva Granada sobresale la de SanIgnacio, trabajada entre 1700 y 1707 por José de Galaz.Tal como sucedía con la pintura y la escultura, para sufabricación su autor usó como modelo un grabado deMundus Symbolicus (Colonia: Hermann Demen, 1681)del autor toscano Philippo Picinelli (c.1604.1679).Summary
One of the most important objects in the Catholicliturgy is the monstrance, whose European models werequickly appropriate and enriched by colonial goldsmiths.The San Ignacio monstrance stand out in New Granada,crafted between 1700 and 1707 by José de Galaz. Aswas the case with painting and sculpture, he used as amodel an engraving from Mundus symbolicus (Colonia:Hermann Demen, 1681) by Tuscan author PhilippoPicinelli (c.1604-1679).Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit