Show simple item record

dc.creatorVelázquez, Virna
dc.creatorGarcía-Ponce, Edgar Emmanuell
dc.date.accessioned2019-07-03T02:59:45Z
dc.date.available2019-07-03T02:59:45Z
dc.date.created2018-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66855
dc.descriptionThe present article reports on a study that set out to investigate the effectiveness of strategies and decisions formulated in foreign language planning to ensure learners’ language achievement in a higher education context which trains learners to become English or French teachers or translators. By drawing on data collected from simulated proficiency tests and interviews with students, teachers, and administrators, the findings show that the foreign language goals have not been met as stipulated in the curriculum, and that there are several shortcomings in the foreign language planning that need the educational community’s consideration. This article also discusses some factors that should be considered in foreign language planning in order to meet language goals in educational contexts.
dc.descriptionEl presente estudio se realizó con el objetivo de explorar la efectividad de estrategias y decisiones como parte de una planificación de lenguas extranjeras. Esta planificación lingüística se ha implementado para promover la competencia lingüística como parte de una licenciatura que prepara estudiantes para ser maestros o traductores de inglés o francés. Al explorar datos estadísticos y de entrevistas con estudiantes, maestros y administrativos, los resultados muestran que los objetivos de las lenguas extranjeras no se han logrado y hay varias limitantes con respecto a su planificación. Estos resultados son de gran relevancia para entender algunos factores que deberían ser considerados en una planificación lingüística con objetivos concernientes a las lenguas extranjeras en contextos de enseñanza y aprendizaje.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/65609
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectCurriculum
dc.subjectEnglish as a foreign language
dc.subjectlanguage planning
dc.subjectlow proficiency level
dc.subjectteacher training
dc.subjectbajo nivel de lengua
dc.subjectcurriculum
dc.subjectformación docente
dc.subjectinglés como lengua extranjera
dc.subjectplanificación lingüística
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleForeign Language Planning: The Case of a Teacher/Translator Training Programme at a Mexican University
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationVelázquez, Virna and García-Ponce, Edgar Emmanuell (2018) Foreign Language Planning: The Case of a Teacher/Translator Training Programme at a Mexican University. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (2). pp. 79-94. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67883/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record