Show simple item record

dc.creatorReyes-Cruz, María del Rosario
dc.creatorMurrieta-Loyo, Griselda
dc.creatorPerales-Escudero, Moisés Damián
dc.date.accessioned2019-07-03T02:59:53Z
dc.date.available2019-07-03T02:59:53Z
dc.date.created2018-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66856
dc.descriptionThis paper examines the research self-efficacy beliefs, research motivation, and perceptions of research importance and research obstacles of 100 professors and lecturers of foreign languages at three Mexican universities. Survey results show that faculty hold moderate to high research self-efficacy beliefs, are highly motivated to conduct research, think research in the area is very important, and perceive that lack of time is the main obstacle to conducting research. The lack of fit between most participants’ relatively high self-efficacy and limited research engagement suggests the possibility that faculty overestimate their research abilities. The implications of these findings are also discussed.
dc.descriptionEste artículo examina las creencias de autoeficacia para la investigación, la motivación, las percepciones sobre la importancia de esta actividad y los obstáculos que enfrentan 100 profesores de lenguas extranjeras de tres universidades mexicanas para realizarla. Los resultados de una encuesta mostraron que los profesores albergan creencias sobre su eficacia en investigación que van de moderadas a altas. Igualmente, éstos se dicen muy motivados para realizar investigación y la consideran una actividad importante para el área. El obstáculo más recurrentemente mencionado fue la falta de tiempo. La poca consistencia entre el sentido alto de autoeficacia de la mayoría de los participantes y su limitado compromiso para la investigación sugieren la posibilidad de que los profesores hayan sobrevalorado sus habilidades investigativas. Finalmente, se discuten las implicaciones de estos hallazgos.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/66008
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectForeign language faculty
dc.subjectresearch conditions
dc.subjectresearch motivation
dc.subjectresearch self-efficacy
dc.subjectcondiciones para la investigación
dc.subjectcreencias de autoeficacia para la investigación
dc.subjectmotivación para investigar
dc.subjectprofesores de lenguas extranjeras
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleForeign Language Faculty Research-Related Beliefs, Perceptions, and Research Motivation at Three Mexican Universities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationReyes-Cruz, María del Rosario and Murrieta-Loyo, Griselda and Perales-Escudero, Moisés Damián (2018) Foreign Language Faculty Research-Related Beliefs, Perceptions, and Research Motivation at Three Mexican Universities. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (2). pp. 35-49. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67884/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record