Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorDe la Barra, Erika
dc.contributor.authorVeloso, Sylvia
dc.contributor.authorMaluenda, Lorena
dc.date.accessioned2019-07-03T03:00:01Z
dc.date.available2019-07-03T03:00:01Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66857
dc.description.abstractThis article examines the intervention, through the design and pedagogical implementation of two rubrics based on theory from the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach, to assess the oral competences in English of a group of sophomores in a content subject. The data collection and subsequent analysis included both quantitative and qualitative sources to evaluate students’ oral production and linguistic awareness, and to gather information on students’ opinions concerning the intervention. The findings suggest that the implementation of the instruments was successful in terms of raising students’ language awareness in oral production and provided us with valuable insights regarding their perceptions of a new sort of assessment as part of their learning process.
dc.description.abstractEste artículo examina la intervención, a través del diseño e implementación de dos rúbricas basadas en las teorías surgidas del enfoque del aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras para evaluar competencias orales en inglés de un grupo de estudiantes universitarios de segundo año en un curso de contenido dictado en ese idioma. La recolección de datos contempló fuentes cuantitativas y cualitativas para evaluar su producción oral y conciencia lingüística, y para recabar sus opiniones de la intervención. Los resultados sugieren que la implementación de los instrumentos fue exitosa al mejorar la conciencia lingüística de esos estudiantes en la producción oral y nos proporcionó información valiosa relacionada con sus percepciones sobre nuevos tipos de evaluación como parte de su proceso de aprendizaje.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/66515
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleIntegrating Assessment in a CLIL-Based Approach for Second-Year University Students
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67885/
dc.relation.referencesDe la Barra, Erika and Veloso, Sylvia and Maluenda, Lorena (2018) Integrating Assessment in a CLIL-Based Approach for Second-Year University Students. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (2). pp. 111-126. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalAssessment
dc.subject.proposalcontent and language integrated learning
dc.subject.proposallinguistic awareness
dc.subject.proposaloral production
dc.subject.proposalrubric
dc.subject.proposalaprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras
dc.subject.proposalconciencia lingüística
dc.subject.proposalevaluación
dc.subject.proposalproducción oral
dc.subject.proposalrúbrica
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit