Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorFerrer Ariza, Erica
dc.contributor.authorPoole, Paige M.
dc.date.accessioned2019-07-03T03:00:39Z
dc.date.available2019-07-03T03:00:39Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66862
dc.description.abstractThis paper presents one Colombian university English as a foreign language program’s in-house teacher development program for curriculum renewal. This program is an innovative attempt to prepare teachers for implementing a new curriculum and, simultaneously, engages them in professional development activities. The program is a response to the lack of existing teacher and professional development models that fit certain specific contextual needs, including preparation for implementing new curriculum as well as emphases in the updating of particular teaching practices. In addition to presenting the program, the article also describes the integration of key aspects of various existing models of teacher and professional development into one program that meets contextual needs while encouraging positive change among faculty and students.
dc.description.abstractEste artículo presenta un programa de desarrollo profesoral de una universidad colombiana para acompañar una renovación curricular. Este modelo se presenta como una iniciativa innovadora para preparar profesores en implementar un nuevo currículo y, simultáneamente, involucrarlos en actividades de desarrollo profesional. El modelo se da en respuesta a la carencia de modelos existentes de desarrollo profesoral que respondan a las necesidades particulares de un contexto, que incluyan preparación para la implementación de un nuevo currículo, así como un énfasis en la actualización de las prácticas de enseñanza. Adicionalmente, el artículo describe la integración de aspectos clave de modelos existentes en un solo modelo que responda a las necesidades contextuales y al mismo tiempo promueva cambios positivos en los docentes, estudiantes y programas.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/67937
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleCreating a Teacher Development Program Linked to Curriculum Renewal
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67890/
dc.relation.referencesFerrer Ariza, Erica and Poole, Paige M. (2018) Creating a Teacher Development Program Linked to Curriculum Renewal. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (2). pp. 249-266. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalCurriculum renewal
dc.subject.proposalEnglish as a foreign language
dc.subject.proposalprofessional development
dc.subject.proposalteacher development
dc.subject.proposaldesarrollo profesional
dc.subject.proposaldesarrollo profesoral
dc.subject.proposalinglés como lengua extranjera
dc.subject.proposalrenovación curricular
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit