Tackling Intermediate Students’ Fossilized Grammatical Errors in Speech Through Self-Evaluation and Self-Monitoring Strategies
Author
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2018-07-01Metadata
Show full item recordSummary
The purpose of this action research study was to help English language intermediate students tackle fossilized grammatical errors in their speech, which were verb form, missing subject, and word choice. In order to do so, the researcher used visual input such as pictures and colored stickers for self-monitoring purposes, as well as self-evaluation charts for participants to follow up on their process; additionally, voice recordings and field notes were used to help the researcher keep track of students’ progress. Results showed that participants developed more awareness and attentiveness towards their fossilized mistakes which were reflected in the repairs they were able to make along the implementation process.Summary
El propósito de este estudio de investigación-acción fue ayudar a estudiantes de inglés de nivel intermedio a minimizar errores gramaticales fosilizados en su habla, los cuales fueron forma verbal, falta de sujeto y la selección de vocabulario apropiado. Para lograr esto, el investigador usó estímulos visuales tales como fotos y calcomanías coloridas para propósitos de auto-monitoreo, al igual que formatos de autoevaluación para que los estudiantes siguieran su proceso; adicionalmente, grabaciones de voz y notas de campo fueron usadas para ayudar al investigador a hacer seguimiento de los participantes. Los resultados mostraron que los participantes desarrollaron más conciencia y atención hacia sus errores fosilizados, lo cual se reflejó en las correcciones que pudieron hacer a través de la implementación del estudio.Keywords
Collections
