Show simple item record

dc.creatorGiraldo, Frank
dc.date.accessioned2019-07-03T03:01:33Z
dc.date.available2019-07-03T03:01:33Z
dc.date.created2018-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66869
dc.descriptionRecently, the applied linguistics field has examined the knowledge, skills, and principles needed for assessment, defined as language assessment literacy. Two major issues in language assessment literacy have been addressed but not fully resolved—what exactly language assessment literacy is and how it differs among stakeholders (e.g., students and teachers). This reflective article reviews assessment literacy from general education experts and language education scholars and shows how the meaning of language assessment literacy has expanded. To add to the discussion of this construct, the article focuses on the specific language assessment literacy for language teachers and proposes a core list of assessment knowledge, skills, and principles for these stakeholders.
dc.descriptionRecientemente, el campo de la lingüística aplicada ha evaluado el conocimiento, habilidades y principios necesarios para la evaluación, definidos como la literacidad en evaluación de lenguas. Dos temas centrales han sido discutidos, pero no resueltos—exactamente qué es literacidad en evaluación de lenguas y cómo se diferencia entre poblaciones interesadas (p. ej. estudiantes y profesores). Este artículo de reflexión hace una revisión de la literacidad en evaluación vista por expertos en educación y enseñanza de lenguas, y muestra una expansión del significado de literacidad en evaluación de lenguas. Como adición a la discusión de este constructo, el artículo se enfoca en la literacidad en evaluación de lenguas específica para docentes de lenguas y propone una lista central sobre el conocimiento, las habilidades y los principios de evaluación para este grupo.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/62089
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectassessment
dc.subjectimplications for language teaching
dc.subjectlanguage assessment literacy
dc.subjectscope of construct
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleLanguage Assessment Literacy: Implications for Language Teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationGiraldo, Frank (2018) Language Assessment Literacy: Implications for Language Teachers. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (1). pp. 179-195. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67897/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record