Show simple item record

dc.creatorOss, Débora Izé Balsemão
dc.date.accessioned2019-07-03T03:01:48Z
dc.date.available2019-07-03T03:01:48Z
dc.date.created2018-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66871
dc.descriptionTeacher education programs have evolved mostly from the scholarly world’s perspective, which can eventually impact the work that practitioners face on an everyday basis, particularly in regard to dealing with their students. This article of reflection addresses aspects related to a Brazilian teacher’s personal practical knowledge and the role of practitioners’ expertise in dealing with adolescent students (6th to 9th graders). It advocates that teachers’ personal practical knowledge is likely to evolve into professional knowledge provided that it is analyzed, verified, and improved. Insights from second language teacher education, reflexive thoughts, and projects developed by the author illustrate what can be considered when developing strategies that are consistent with the envisioned teacher education programs.
dc.descriptionLos programas de formación de maestros han evolucionado sobre todo desde la perspectiva del mundo académico, lo que eventualmente puede impactar en el trabajo que los maestros enfrentan cotidianamente, particularmente en lo que respecta al trato con sus estudiantes. Este artículo de reflexión aborda aspectos relacionados con el conocimiento práctico personal de una maestra brasileña y el papel de la experiencia de los practicantes en el trato con estudiantes adolescentes (6º a 9º grado). Defiende que el conocimiento práctico personal de los profesores pueda evolucionar hacia el conocimiento profesional siempre que se analice, verifique y mejore. Las reflexiones sobre la formación de maestros de segunda lengua, los pensamientos reflexivos y los proyectos desarrollados por la autora ilustran lo que se puede considerar al desarrollar estrategias que sean consistentes con los programas deseados de formación de maestros.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/62327
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectEnglish language teaching
dc.subjectpersonal practical knowledge
dc.subjectsecond language teacher education
dc.subjectalumnado
dc.subjectconocimiento práctico personal
dc.subjecteducación de maestros de segunda lengua
dc.subjectenseñanza de lengua inglesa
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleThe Relevance of Teachers’ Practical Knowledge in the Development of Teacher Education Programs
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationOss, Débora Izé Balsemão (2018) The Relevance of Teachers’ Practical Knowledge in the Development of Teacher Education Programs. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (1). pp. 167-178. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67899/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record