Show simple item record

dc.creatorSerna-Gutiérrez, Jose Irineo Omar
dc.creatorMora-Pablo, Irasema
dc.date.accessioned2019-07-03T03:01:56Z
dc.date.available2019-07-03T03:01:56Z
dc.date.created2018-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66872
dc.descriptionThis study is an exploration of the life-changing decisions and changes which the participants underwent, and which led them to pursue an education in English language teaching (or languages). The foremost objective of this study was to highlight the critical incidents from the past, present, and teaching practice of transnational students in a BA in TESOL program who are also English teachers in central Mexico. Through a narrative analysis, critical incidents in the lives of transnational student/teachers were identified. The findings of this research showed how the participants could explore their identity formation process through the critical incidents.
dc.descriptionEste estudio marca, por lo tanto, una exploración de las decisiones que tomaron los participantes y que cambiaron o influyeron en su decisión de continuar con una carrera en enseñanza del inglés (o de lenguas). El objetivo principal de este estudio fue resaltar los incidentes críticos por los que han pasado profesores de inglés transnacionales, en el pasado, presente y durante su práctica docente actual. A través de un análisis narrativo, se identificaron varios incidentes críticos en la vida de los maestros-estudiantes transnacionales. Los resultados de esta investigación mostraron cómo a partir de incidentes críticos, los participantes pudieron explorar su formación de identidad personal y profesional.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/62860
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectCritical incidents
dc.subjectin-service teachers
dc.subjectidentity
dc.subjectnarratives
dc.subjecttransnational
dc.subjectidentidad
dc.subjectincidentes críticos
dc.subjectnarrativas
dc.subjectprofesores en servicio
dc.subjecttransnacional
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleCritical Incidents of Transnational Student-Teachers in Central Mexico
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationSerna-Gutiérrez, Jose Irineo Omar and Mora-Pablo, Irasema (2018) Critical Incidents of Transnational Student-Teachers in Central Mexico. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (1). pp. 137-150. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67900/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record