Colombian English Teachers’ Professional Development: The Case of Master Programs
Date published
2018-01-01Metadata
Show full item recordSummary
Master degree programs have rapidly increased in Colombia to the point where they are one of the most favored options for English teachers seeking to bolster their professional development. This survey study characterizes eighty participants, their five master programs, and their perceptions concerning the influence these graduate courses exerted on their teaching. While participants’ pedagogical and research work seemed to have benefited the most from their studies, their practices involving language policy and administration were regarded as distant from what they learnt. Findings suggest that innovation, reflection, and collaboration permeated participants’ overarching categories of development. Challenges to respondents’ integration of their newly acquired education with their teaching included competing ideologies and agendas exhibited by stakeholders in school communities. Los programas de maestría en Colombia han aumentado rápidamente convirtiéndose en opciones preferidas para el desarrollo profesional de profesores de inglés. Empleando encuestas, se caracterizaron cinco programas de maestría, ochenta participantes y la influencia de sus estudios de maestría en su enseñanza. Mientras la pedagogía y la investigación fueron aparentemente los aspectos que más se beneficiaron de sus estudios, sus prácticas en política lingüística y administración fueron las menos favorecidas. Los hallazgos sugieren que la innovación, reflexión y colaboración permearon en general el desarrollo profesional de los participantes. Los retos que enfrentaron los participantes al integrar la educación posgraduada con su enseñanza incluyeron ideologías y agendas opuestas de los varios actores educativos en las escuelas.
Subject
Colombian English teacher education ; English as a foreign language master programs ; English teachers’ graduate education ; English teachers’ professional development ; desarrollo profesional de profesores de inglés ; educación de profesores de inglés colombianos ; educación posgraduada de profesores de inglés ; maestría en enseñanza de inglés ;
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Una aproximación al inglés como lengua global: estado de la cuestión.
Esta revisión bibliográfica se propone examinar las diferentes perspectivas del fenómeno de la expansión y la consolidación del inglés como lengua global, y determinar el impacto del inglés a nivel mundial, limitándolo a ...Universidad Nacional de Colombia Sede Bogotá Facultad de Ciencias Humanas Departamento de Linguística. 2015-06-17 -
English teachers’ beliefs about communicative competence and their relationship with their classroom practices
This article describes a research project conducted with two English Teachers from the Extension Program at Foreign Language Department, National University in Bogotá. The purpose of the study was to establish the relationship ...Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development. 2008 -
Establishing cross-curricular links between science and english in ninth grade
For many years, English has been studied apart from the other subjects in nonbilingual centres, isolating it from other knowledge areas, underestimating its nature as a vehicle for communication. English has thus been ...Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development. 2003