Show simple item record

dc.creatorLander, Roderick
dc.date.accessioned2019-07-03T03:02:19Z
dc.date.available2019-07-03T03:02:19Z
dc.date.created2018-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66875
dc.descriptionThis article presents partial results of research exploring links between language teacher identity and queer identity in English language teachers working in Colombia. Three gay male teachers participated in a narrative research project framed within a poststructural perspective on identity. I conducted and recorded semi-structured interviews with the participants and then carried out a thematic analysis of these interviews which led to the emergence of three main themes. Here, I present the most prevalent theme, that of being a gay language teacher in the Colombian context which reveals that the participants all live their queer identity alongside their language teacher identity with ease although they do recount instances of homophobia which have impacted their day-to-day lives and their careers.
dc.descriptionEste artículo presenta resultados parciales de un estudio que exploró las relaciones entre la identidad del profesor de lenguas y la identidad queer en docentes de inglés que trabajan en Colombia. Tres profesores gais participaron en un estudio narrativo enmarcado en una perspectiva post-estructuralista de la identidad. Para recolectar los datos se realizaron entrevistas semiestructuradas con los participantes y se llevó a cabo un análisis temático que condujo a tres categorías emergentes. Este artículo se enfoca en el tema principal, ser un profesor de lenguas gay en el contexto colombiano. Esta categoría devela que los participantes viven su identidad queer con su identidad como profesores de lenguas cómodamente, aunque se refieren a momentos de homofobia que han impactado su vida diaria y sus carreras.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/63658
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectIdentity
dc.subjectlanguage teacher identity
dc.subjectqueer identity
dc.subjectidentidad
dc.subjectidentidad del profesor de lenguas
dc.subjectidentidad queer
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleQueer English Language Teacher Identity: A Narrative Exploration in Colombia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationLander, Roderick (2018) Queer English Language Teacher Identity: A Narrative Exploration in Colombia. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (1). pp. 89-101. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67903/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record