Show simple item record

dc.creatorDissington, Paul Anthony
dc.date.accessioned2019-07-03T03:02:27Z
dc.date.available2019-07-03T03:02:27Z
dc.date.created2018-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66876
dc.descriptionStudies of second language learning have revealed a connection between first language transfer and errors in second language production. This paper describes an action research study carried out among Chilean university students studying English as part of their degree programmes. The study focuses on common lexical errors made by Chilean Spanish-speakers due to negative first language transfer and aims to analyse the effects of systematic instruction and practice of this problematic lexis. It is suggested that raising awareness of lexical transfer through focused attention on common transfer errors is valued by students and seems essential for learners to achieve productive mastery.
dc.descriptionLos estudios del aprendizaje del segundo idioma señalan una conexión entre transferencia del primer idioma y errores en la producción del segundo. Este artículo describe un estudio de investigación acción llevado a cabo con estudiantes chilenos en cursos de inglés como parte de sus carreras universitarias. El estudio se enfoca en errores comunes en el léxico producidos por hispano-parlantes chilenos debido a la transferencia negativa del primer idioma y tiene como objetivo analizar los efectos de la instrucción sistemática y práctica del léxico que genera problemas. Se sugiere que la creación de conciencia de la transferencia del léxico a través de la atención enfocada en errores comunes de transferencia es valorada por los estudiantes y parece esencial para que logren un dominio en la producción.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/64911
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectFirst language influence
dc.subjectfossilization
dc.subjectlexical errors
dc.subjectlexical transfer
dc.subjectsecond language production
dc.subjecterrores léxicos
dc.subjectfosilización
dc.subjectinfluencia del primer idioma
dc.subjectproducción en el segundo idioma
dc.subjecttransferencia léxica
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleAddressing the Problem of Negative Lexical Transfer Errors in Chilean University Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationDissington, Paul Anthony (2018) Addressing the Problem of Negative Lexical Transfer Errors in Chilean University Students. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 20 (1). pp. 25-40. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67904/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record