Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorAmengual-Pizarro, Marian
dc.contributor.authorGarcía-Laborda, Jesús
dc.date.accessioned2019-07-03T03:02:56Z
dc.date.available2019-07-03T03:02:56Z
dc.date.issued2017-11-29
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66880
dc.description.abstractThis study examines test-takers’ views on a computer-delivered speaking test in order to investigate the aspects they consider most relevant in technology-based oral assessment, and to explore the main advantages and disadvantages computer-based tests may offer as compared to face-to-face speaking tests. A small-scale open questionnaire was administered to 80 test-takers who took the APTIS speaking test at the Universidad de Alcalá in April 2016. Results reveal that examinees believe computer-based tests provide a valid measure of oral competence in English and are considered to be an adequate method for the assessment of speaking. Interestingly, the data suggest that personal characteristics of test-takers seem to play a key role in deciding upon the most suitable and reliable delivery mode.
dc.description.abstractEste estudio analiza la opinión de los candidatos sobre un examen oral con ordenador para averiguar los aspectos que consideran más relevantes en la evaluación oral a través de las nuevas tecnologías y explorar las principales ventajas y desventajas de este tipo de pruebas comparadas con pruebas orales con evaluadores humanos. Se distribuyó un pequeño cuestionario a 80 candidatos que realizaron el examen oral APTIS en la Universidad de Alcalá en abril de 2016. Los resultados revelan que los candidatos consideran que las pruebas orales con ordenador son válidas y adecuadas para la evaluación de la competencia oral. Curiosamente, los datos demuestran que las características personales de los candidatos juegan un papel primordial en la elección del método de evaluación más idóneo.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/68447
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleAnalysing Test-Takers’ Views on a Computer-Based Speaking Test
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67908/
dc.relation.referencesAmengual-Pizarro, Marian and García-Laborda, Jesús (2017) Analysing Test-Takers’ Views on a Computer-Based Speaking Test. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (_sup1). pp. 23-38. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalevaluación de lenguas a través del ordenador
dc.subject.proposalevaluación de la destreza oral
dc.subject.proposalevaluación de segundas lenguas
dc.subject.proposalComputer-based language testing
dc.subject.proposaloral assessment
dc.subject.proposalsecond language testing
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit