Show simple item record

dc.creatorGokaydin, Beria
dc.creatorBaglama, Basak
dc.creatorUzunboylu, Huseyin
dc.date.accessioned2019-07-03T03:03:19Z
dc.date.available2019-07-03T03:03:19Z
dc.date.created2017-11-29
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66883
dc.descriptionThis study aims to carry out a content analysis of the studies on language learning of gifted individuals and determine the trends in this field. Articles on language learning of gifted individuals published in the Scopus database were examined based on certain criteria including type of publication, year of publication, language, research discipline, countries of research, institutions of authors, key words, and resources. Data were analyzed with the content analysis method. Results showed that the number of studies on language learning of gifted individuals has increased throughout the years. Recommendations for further research and practices are provided.
dc.descriptionEste estudio tiene como objetivo realizar un análisis documental de artículos sobre la enseñanza de lenguas a individuos dotados y determinar las tendencias en este campo. Los artículos sobre el aprendizaje de idiomas de individuos superdotados publicados en las bases de datos de Scopus se examinaron sobre la base de ciertos tipos de publicaciones, año de publicación, idiomas, disciplinas de investigación, países de investigación, instituciones de autores, palabras clave y recursos. Los resultados muestran que los estudios sobre enseñanza de idiomas a estudiantes dotados se han incrementado en los últimos años. Al final, se ofrecen recomendaciones para futuras investigaciones y aplicaciones.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/68532
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectContent analysis
dc.subjectgiftedness
dc.subjectgifted education
dc.subjectlanguage learning
dc.subjectanálisis de contenido
dc.subjectaprendizaje de idiomas
dc.subjectdotes
dc.subjecteducación para dotados
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleLanguage Learning of Gifted Individuals: A Content Analysis Study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationGokaydin, Beria and Baglama, Basak and Uzunboylu, Huseyin (2017) Language Learning of Gifted Individuals: A Content Analysis Study. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (_sup1). pp. 109-118. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67911/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record