Show simple item record

dc.creatorValencia Robles, Jeannette de Fátima
dc.date.accessioned2019-07-03T03:03:35Z
dc.date.available2019-07-03T03:03:35Z
dc.date.created2017-11-29
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66885
dc.descriptionThe requirement of holding a diploma which certifies proficiency level in a foreign language is constantly increasing in academic and working environments. Computer-based testing has become a prevailing tendency for these and other educational purposes. Each year large numbers of students take online language tests everywhere in the world. In fact, there is a tendency to use these tests more and more. However, many students might not feel comfortable when taking this type of exams. This paper describes a study regarding the fairly new APTIS Test (British Council). Thirty-one students took the test and responded to a structured online questionnaire on their feelings while taking it. Results indicate that the test brings a considerable amount of anxiety along with it.
dc.descriptionEl requisito de tener un diploma que certifique el nivel de competencia en una lengua extranjera está aumentando en entornos académicos y laborables. La evaluación por ordenadores se ha convertido en una tendencia que facilita la recolección y procesamiento de las respuestas. Cada año, un considerable grupo de estudiantes toma los exámenes online para evaluarse en un idioma. Sin embargo, muchos de ellos pueden no sentirse cómodos con este formato de evaluación. Este artículo describe un estudio con el relativamente nuevo APTIS Test del Consejo Británico. 31 estudiantes realizaron la prueba y respondieron un cuestionario online con preguntas abiertas sobre los sentimientos que tuvieron mientras se examinaban. Los resultados indican que la versión online provoca un considerable nivel de ansiedad.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/68575
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectAnxiety
dc.subjectcomputers
dc.subjectforeign language
dc.subjecttesting
dc.subjectansiedad
dc.subjectordenadores
dc.subjectevaluación de lenguas extranjeras
dc.subjecthabilidad oral
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleAnxiety in Language Testing: The APTIS Case
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationValencia Robles, Jeannette de Fátima (2017) Anxiety in Language Testing: The APTIS Case. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (_sup1). pp. 39-50. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67913/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record