Show simple item record

dc.creatorHmidani, Thana
dc.date.accessioned2019-07-03T03:03:43Z
dc.date.available2019-07-03T03:03:43Z
dc.date.created2017-11-29
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66886
dc.descriptionThis study took place at a medical college with 57 Arabic first-year students taking an intensive English course. The aim was to address the problems that learners experience when using the English tenses properly. The didactic model was developed and implemented in the study group only (27 students). Pre, mid-, and post-tests were administered to study and control groups at three points in time. The model is a selection of aspects from different methods combined aiming to lead participants to a higher level of linguistic competence in terms of language awareness, reading and writing skills, and vocubulary building. The results indicated statistically significant differences in the post-test between the two groups over time regarding the level of linguistic competence.
dc.descriptionEste estudio se llevó a cabo con 57 estudiantes universitarios árabes que participaban en un curso de inglés intensivo. El objetivo era resolver los problemas que se evidencian en los estudiantes al momento de usar los tiempos verbales del inglés. Se desarrolló y aplicó un modelo didáctico con el grupo experimental (27 estudiantes). Se aplicaron pruebas previas, medias y finales a los dos grupos en tres momentos. El modelo era una selección de aspectos de diversos métodos que se combinaron con el propósito de permitir a los participantes alcanzar una mayor competencia lingüística en términos de conciencia lingüística, habilidades de lectoescritura y construcción de vocabulario. Los resultados muestars diferencias estadísticamente significativas en la prueba final entre los dos grupos en relación con el nivel de competencia lingüística.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/68617
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectconciencia lingüística
dc.subjectdidáctica
dc.subjectescritura
dc.subjectlectura
dc.subjectlengua árabe
dc.subjectmodelo
dc.subjectvocabulario
dc.subjectArabic
dc.subjectdidactic
dc.subjectlanguage awareness
dc.subjectmodel
dc.subjectreading
dc.subjectvocabulary
dc.subjectwriting
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleDidactic Model: Teaching the English Temporal System to Arabic Freshman Learners of English
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationHmidani, Thana (2017) Didactic Model: Teaching the English Temporal System to Arabic Freshman Learners of English. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (_sup1). pp. 81-97. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67914/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record