Show simple item record

dc.creatorRojas Serrano, Javier
dc.date.accessioned2019-07-03T03:03:58Z
dc.date.available2019-07-03T03:03:58Z
dc.date.created2017-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66888
dc.descriptionIn a Colombian private English institution, a qualitative evaluation system has been incorporated. This type of evaluation poses challenges to students who have never been evaluated through a system that eliminates exams or quizzes and, as a consequence, these students have to start making sense of it. This study explores the way students face the new qualitative evaluation system and their views on alternative assessment as a way to help them make headway with their English learning process.
dc.descriptionEn una institución educativa privada dedicada a la lengua y la cultura inglesas en Colombia, se incorporó un sistema de evaluación cualitativo para ayudar al estudiante a alcanzar sus metas de aprendizaje. Este sistema plantea desafíos a los estudiantes que nunca han sido evaluados con un modelo sin exámenes escritos y, como consecuencia, tienen que desarrollar una serie de habilidades para entenderlo. Este estudio explora la manera como los estudiantes se enfrentan al nuevo sistema de evaluación y su opinión sobre este respecto a su proceso de aprendizaje.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/57178
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectAlternative assessment
dc.subjectqualitative evaluation
dc.subjectquantitative evaluation
dc.subjectevaluación cualitativa
dc.subjectevaluación cuantitativa
dc.subjectmétodos alternativos de valoración
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleMaking Sense of Alternative Assessment in a Qualitative Evaluation System
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationRojas Serrano, Javier (2017) Making Sense of Alternative Assessment in a Qualitative Evaluation System. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 73-85. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67916/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record