dc.creator | Rojas Serrano, Javier |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T03:03:58Z |
dc.date.available | 2019-07-03T03:03:58Z |
dc.date.created | 2017-07-01 |
dc.identifier | ISSN: 2256-5760 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66888 |
dc.description | In a Colombian private English institution, a qualitative evaluation system has been incorporated. This type of evaluation poses challenges to students who have never been evaluated through a system that eliminates exams or quizzes and, as a consequence, these students have to start making sense of it. This study explores the way students face the new qualitative evaluation system and their views on alternative assessment as a way to help them make headway with their English learning process. |
dc.description | En una institución educativa privada dedicada a la lengua y la cultura inglesas en Colombia, se incorporó un sistema de evaluación cualitativo para ayudar al estudiante a alcanzar sus metas de aprendizaje. Este sistema plantea desafíos a los estudiantes que nunca han sido evaluados con un modelo sin exámenes escritos y, como consecuencia, tienen que desarrollar una serie de habilidades para entenderlo. Este estudio explora la manera como los estudiantes se enfrentan al nuevo sistema de evaluación y su opinión sobre este respecto a su proceso de aprendizaje. |
dc.format | application/pdf |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE |
dc.relation | https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/57178 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.ispartof | PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.subject | Alternative assessment |
dc.subject | qualitative evaluation |
dc.subject | quantitative evaluation |
dc.subject | evaluación cualitativa |
dc.subject | evaluación cuantitativa |
dc.subject | métodos alternativos de valoración |
dc.subject.ddc | 37 Educación / Education |
dc.subject.ddc | 8 Literatura y retórica / Literature |
dc.title | Making Sense of Alternative Assessment in a Qualitative Evaluation System |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.spa | Artículo - Article |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.identifier.bibliographicCitation | Rojas Serrano, Javier (2017) Making Sense of Alternative Assessment in a Qualitative Evaluation System. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 73-85. ISSN 2256-5760 |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/67916/ |