Show simple item record

dc.creatorPeláez, Oscar
dc.creatorUsma, Jaime
dc.date.accessioned2019-07-03T03:04:06Z
dc.date.available2019-07-03T03:04:06Z
dc.date.created2017-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66889
dc.descriptionDrawing on the concept of policy appropriation, this study investigates how different education stakeholders in a rural region of Colombia perceive foreign language education policies, and how these perceptions shape the way they recreate these reforms at the ground level. Contributing to the field of language policy analysis in Colombia and abroad, findings in this study not only provide knowledge on foreign language policymaking processes in rural areas in Colombia, but also shed light on the active role played by different stakeholders in the continuous recreation and appropriation of language education reforms.
dc.descriptionCon base en el concepto de apropiación política, en el presente estudio se investiga cómo los distintos actores de la educación en una región rural de Colombia perciben las políticas lingüísticas y cómo esto determina la forma en que ellos reconstruyen estas reformas a nivel local. Como una contribución al análisis de la política lingüística en Colombia y en el extranjero, las conclusiones de este estudio no solo proporcionan conocimientos sobre los procesos de formulación de la política lingüística en las zonas rurales de Colombia, sino que arrojan luces sobre el papel activo que los distintos agentes de la educación juegan en la continua recreación y apropiación de las reformas educativas lingüísticas.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/57215
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectBilingualism in Colombia
dc.subjectforeign languages
dc.subjectlanguage policy
dc.subjectpolicy appropriation
dc.subjectrural Colombia
dc.subjectapropiación de política
dc.subjectbilingüismo en Colombia
dc.subjectColombia rural
dc.subjectlengua extranjera
dc.subjectpolítica lingüística
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleThe Crucial Role of Educational Stakeholders in the Appropriation of Foreign Language Education Policies: A Case Study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationPeláez, Oscar and Usma, Jaime (2017) The Crucial Role of Educational Stakeholders in the Appropriation of Foreign Language Education Policies: A Case Study. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 121-134. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67917/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record