dc.rights.license | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.contributor.author | Gómez González, Juan David |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T03:04:37Z |
dc.date.available | 2019-07-03T03:04:37Z |
dc.date.issued | 2017-07-01 |
dc.identifier.issn | ISSN: 2256-5760 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66893 |
dc.description.abstract | This paper describes an approach to developing intermediate level reading proficiency through a strategic and iterative use of a discreet set of tasks that combine some of the more common metacognitive theories and strategies that have been published in the past thirty years. The case for incorporating this composite approach into reading comprehension classes begins with an explanation of its benefits and the context in which it came to be; its relationship to theoretical discourse in the field; a description of its three main components: textual indicators, strategy instruction, and content learning; and concludes by presenting a model for implementing the approach that integrates these three components. |
dc.description.abstract | La propuesta que se presenta apunta al desarrollo de la comprensión lectora en un nivel intermedio mediante el uso estratégico e iterativo de tareas específicas. La argumentación a favor de incorporar este acercamiento compuesto en clases de comprensión lectora empieza con una explicación de sus ventajas, el contexto en el cual llegó a ser y la relación que luego se estableció con el discurso teórico del campo. Posteriormente, se detallan sus tres elementos principales: indicadores textuales, enseñanza de estrategias y aprendizaje de contenido. Se concluye con un modelo pedagógico para la implementación del acercamiento que hace uso de los tres elementos constitutivos de la propuesta. |
dc.format.mimetype | application/pdf |
dc.language.iso | spa |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE |
dc.relation | https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/58826 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.ispartof | PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.rights | Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.subject.ddc | 37 Educación / Education |
dc.subject.ddc | 8 Literatura y retórica / Literature |
dc.title | A Model for the Strategic Use of Metacognitive Reading Comprehension Strategies |
dc.type | Artículo de revista |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/67921/ |
dc.relation.references | Gómez González, Juan David (2017) A Model for the Strategic Use of Metacognitive Reading Comprehension Strategies. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 187-201. ISSN 2256-5760 |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject.proposal | English as a foreign language |
dc.subject.proposal | metacognition |
dc.subject.proposal | reading comprehension |
dc.subject.proposal | reading strategies |
dc.subject.proposal | comprensión de lectura |
dc.subject.proposal | estrategias de lectura |
dc.subject.proposal | inglés como lengua extranjera |
dc.subject.proposal | meta-cognición |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content | Text |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |