Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorGómez González, Juan David
dc.date.accessioned2019-07-03T03:04:37Z
dc.date.available2019-07-03T03:04:37Z
dc.date.issued2017-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66893
dc.description.abstractThis paper describes an approach to developing intermediate level reading proficiency through a strategic and iterative use of a discreet set of tasks that combine some of the more common metacognitive theories and strategies that have been published in the past thirty years. The case for incorporating this composite approach into reading comprehension classes begins with an explanation of its benefits and the context in which it came to be; its relationship to theoretical discourse in the field; a description of its three main components: textual indicators, strategy instruction, and content learning; and concludes by presenting a model for implementing the approach that integrates these three components.
dc.description.abstractLa propuesta que se presenta apunta al desarrollo de la comprensión lectora en un nivel intermedio mediante el uso estratégico e iterativo de tareas específicas. La argumentación a favor de incorporar este acercamiento compuesto en clases de comprensión lectora empieza con una explicación de sus ventajas, el contexto en el cual llegó a ser y la relación que luego se estableció con el discurso teórico del campo. Posteriormente, se detallan sus tres elementos principales: indicadores textuales, enseñanza de estrategias y aprendizaje de contenido. Se concluye con un modelo pedagógico para la implementación del acercamiento que hace uso de los tres elementos constitutivos de la propuesta.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/58826
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleA Model for the Strategic Use of Metacognitive Reading Comprehension Strategies
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67921/
dc.relation.referencesGómez González, Juan David (2017) A Model for the Strategic Use of Metacognitive Reading Comprehension Strategies. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 187-201. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalEnglish as a foreign language
dc.subject.proposalmetacognition
dc.subject.proposalreading comprehension
dc.subject.proposalreading strategies
dc.subject.proposalcomprensión de lectura
dc.subject.proposalestrategias de lectura
dc.subject.proposalinglés como lengua extranjera
dc.subject.proposalmeta-cognición
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit