Show simple item record

dc.creatorRodríguez-Bonces, Mónica
dc.date.accessioned2019-07-03T03:04:45Z
dc.date.available2019-07-03T03:04:45Z
dc.date.created2017-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66894
dc.descriptionThis article presents the foundations to design a curriculum that integrates music and drama as strategies for the teaching of English as a foreign language. Besides promoting interdisciplinarity, this curriculum seeks to improve the language level of those children attending continuing educational programs at any higher education institution. The interdisciplinary curriculum not only innovates the offer of English courses for children—music and drama—but also promotes meaningful learning and creates a positive attitude in children so that a high degree of interest in learning a foreign language exists. The article, besides explaining the basis for curriculum design, highlights the advantages of integrating music and drama as a medium for the teaching of a foreign language.
dc.descriptionEl presente artículo presenta el fundamento para el diseño de un programa curricular para el aprendizaje del inglés que integra la música y el arte dramático como vehículos de aprendizaje. Dicho programa, además de propiciar un trabajo interdisciplinario, busca mejorar el nivel de lengua requerido por un grupo de niños participantes de los cursos de un programa de extensión. El programa no solo innova el tipo de cursos de inglés para niños —música y arte dramático— sino que promueve el aprendizaje significativo y crea en los infantes una actitud positiva que promueve un alto nivel de interés en el aprendizaje del idioma extranjero. Además de presentar las bases de la estructura curricular, el artículo también menciona múltiples beneficios al integrar la música y el arte dramático como medios de enseñanza de una lengua extranjera.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/59583
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectCurriculum design
dc.subjectdrama
dc.subjectEnglish as a foreign language
dc.subjectinterdisciplinary
dc.subjectlearning methodologies
dc.subjectmusic
dc.subjectarte dramático
dc.subjectdiseño curricular
dc.subjectinterdisciplinariedad
dc.subjectmetodologías de aprendizaje
dc.subjectmúsica
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleA Basis for the Design of a Curriculum Incorporating Music and Drama in Children’s English Language Instruction
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationRodríguez-Bonces, Mónica (2017) A Basis for the Design of a Curriculum Incorporating Music and Drama in Children’s English Language Instruction. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 203-223. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67922/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record