Show simple item record

dc.creatorVaca Torres, Ady Marcela
dc.creatorGómez Rodríguez, Luis Fernando
dc.date.accessioned2019-07-03T03:05:01Z
dc.date.available2019-07-03T03:05:01Z
dc.date.created2017-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66896
dc.descriptionThis research study examined how a group of ninth graders enhanced the speaking skill in an English as a foreign language classroom through project-based learning. Data about the experience were collected through field notes, transcripts of learners’ oral performance, and one interview. Grounded theory was implemented for data analysis, out of which three main findings emerged: (1) project-based learning encouraged students to increase oral production through lexical competence development, (2) helped them to overcome fears of speaking in L2, and (3), increased their interest in learning about their school life and community.
dc.descriptionEsta investigación analizó cómo un grupo de grado noveno afianzó su producción oral en inglés mediante el aprendizaje basado en proyectos. Se recogieron datos sobre la experiencia en notas de campo, trascripciones de las producciones orales de los estudiantes y una entrevista. El análisis de los datos generó tres hallazgos principales: el aprendizaje basado en proyectos motivó a los estudiantes a aumentar su producción oral mediante el desarrollo de la competencia léxica, les ayudó a superar el temor de hablar en la lengua extranjera e incrementó su interés por aprender sobre su vida escolar y su comunidad.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/59889
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectCommunicative competence
dc.subjectEnglish as a foreign language learning
dc.subjectproject-based learning
dc.subjectspeaking skill
dc.subjectaprendizaje del inglés
dc.subjectaprendizaje basado en proyectos
dc.subjectcompetencia comunicativa
dc.subjecthabilidad de habla
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleIncreasing EFL Learners’ Oral Production at a Public School Through Project-Based Learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationVaca Torres, Ady Marcela and Gómez Rodríguez, Luis Fernando (2017) Increasing EFL Learners’ Oral Production at a Public School Through Project-Based Learning. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (2). pp. 57-71. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67924/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record