Show simple item record

dc.creatorLengeling, M. Martha
dc.creatorMora Pablo, Irasema
dc.creatorBarrios Gasca, Blanca Lucía
dc.date.accessioned2019-07-03T03:05:47Z
dc.date.available2019-07-03T03:05:47Z
dc.date.created2017-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66902
dc.descriptionThis study aimed at exploring the processes of teacher socialization and identity formation of nine English as a foreign language teachers at public schools in central Mexico. These teachers began their careers in the National English Program in Basic Education. Qualitative research and narrative inquiry were used as a basis for this research. The data revealed that the teachers’ socialization was somewhat informal in that little was required from them to gain entrance into the program. Once teaching, the participants dealt with challenges in their teaching contexts and the program. From these challenges, the teachers were able to make decisions concerning their future as teachers, forming and imagining their identity.
dc.descriptionEste estudio tuvo como objetivo explorar los procesos de socialización de profesores y la formación de identidad de nueve maestros de inglés en el sector público en el centro de México. Los maestros comenzaron sus carreras de docencia en el Programa Nacional de Inglés en Educación Básica. La investigación cualitativa y narrativa fue utilizada como una base para esta investigación. Los datos revelaron que el proceso de socialización de estos maestros fue informal, en cuanto se requirió poco de ellos para entrar a la profesión. Una vez enseñando, los participantes enfrentaron desafíos en sus contextos y el programa mismo y a partir de estos retos fueron capaces de tomar decisiones sobre su futuro como docentes; de este modo imaginaron y formaron su identidad.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/53244
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectEFL teachers
dc.subjectidentity
dc.subjectimagined communities
dc.subjectteacher socialization
dc.subjectcomunidades imaginarias
dc.subjectidentidad
dc.subjectmaestros de inglés como lengua extranjera
dc.subjectsocialización de maestros
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleTeacher Socialization of EFL Teachers at Public School Levels in Central Mexico
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationLengeling, M. Martha and Mora Pablo, Irasema and Barrios Gasca, Blanca Lucía (2017) Teacher Socialization of EFL Teachers at Public School Levels in Central Mexico. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (1). pp. 41-54. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67930/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record