Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorGarcía-Sánchez, Soraya
dc.contributor.authorSantos-Espino, Jose Miguel
dc.date.accessioned2019-07-03T03:06:02Z
dc.date.available2019-07-03T03:06:02Z
dc.date.issued2017-01-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66904
dc.description.abstractThis work focuses on technological and educational outcomes that resulted from the production of foreign language educational videos by 90 pre-service instructors enrolled in an official Master’s Degree in Secondary Education programme. This teaching practice, conducted during two consecutive years, was set in a ubiquitous learning environment with the intention of effectively linking digital technology with pedagogy by means of producing flipped classroom units. The findings reveal that these pre-service teachers successfully combined instructional dynamics with digital skills to produce flipped classes adapted to the young generation’s needs. The classroom becomes, therefore, a more participatory learner-centred scenario with a variety of interactive and collaborative activities performed by foreign language students.
dc.description.abstractEste trabajo analiza los resultados alcanzados tras la producción de 90 videos educativos de lenguas extranjeras por los estudiantes matriculados en un máster oficial formativo de educación secundaria. Esta práctica docente, realizada durante dos años consecutivos, se implementó en un ambiente de aprendizaje ubicuo con la intención de combinar tecnología y pedagogía de manera eficaz, por medio de la realización de clases inversas (flipped classroom units). Los resultados revelan que estos futuros docentes adoptaron una dinámica instructiva con las habilidades digitales para producir clases inversas ajustadas a las necesidades de los jóvenes del siglo XXI. En consecuencia, el salón de clases se transforma en un escenario más participativo, centrado en el estudiante que realiza una variedad de actividades interactivas en lengua extranjera.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/53857
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleEmpowering Pre-Service Teachers to Produce Ubiquitous Flipped Classes
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67932/
dc.relation.referencesGarcía-Sánchez, Soraya and Santos-Espino, Jose Miguel (2017) Empowering Pre-Service Teachers to Produce Ubiquitous Flipped Classes. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (1). pp. 169-185. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalFlipped class
dc.subject.proposallanguage learning
dc.subject.proposalpedagogy
dc.subject.proposalteacher education
dc.subject.proposalu-learning
dc.subject.proposalaprendizaje de lenguas
dc.subject.proposalaprendizaje ubicuo
dc.subject.proposalclase inversa
dc.subject.proposalformación docente
dc.subject.proposalpedagogía
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit