Show simple item record

dc.creatorTolosa, Constanza
dc.creatorOrdóñez, Claudia Lucía
dc.creatorGuevara, Diana Carolina
dc.date.accessioned2019-07-03T03:06:10Z
dc.date.available2019-07-03T03:06:10Z
dc.date.created2017-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66905
dc.descriptionWe present findings of a project that investigated the potential of an online tandem program to enhance the foreign language learning of two groups of school-aged beginner learners, one learning English in Colombia and the other learning Spanish in New Zealand. We assessed the impact of the project on students’ learning with a free writing activity done as pretest and posttest and used a semi-structured interview to explore their attitudes towards language learning and their perceived development of their native language. Data analysis indicated statistically significant gains in foreign language writing and positive attitudinal changes toward foreign and native language learning.
dc.descriptionPresentamos los resultados de un proyecto que investigó el potencial de un programa de comunicación virtual tándem para mejorar el aprendizaje de lengua extranjera de dos grupos de adolescentes jóvenes principiantes, uno en Colombia en el aprendizaje de inglés y otro en Nueva Zelanda en el aprendizaje de español. Evaluamos escritura libre como pretest y postest para determinar el impacto del proyecto en el aprendizaje de cada lengua, y con una entrevista semiestructurada exploramos las actitudes de los estudiantes hacia sus clases de lenguas y su percepción del desarrollo de su lengua madre. El análisis de los datos arrojó ganancias estadísticamente significativas en la escritura en cada lengua extranjera y cambios positivos en actitudes hacia el aprendizaje de la lengua extranjera y la materna.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/53955
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectComputer mediated communication
dc.subjectforeign language writing
dc.subjectlanguage learning shifts
dc.subjecttandem language learning
dc.subjectaprendizaje de lenguas en tándem
dc.subjectcambios lingüísticos
dc.subjectcomunicación mediada por computador
dc.subjectescritura en lengua extranjera
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleLanguage Learning Shifts and Attitudes Towards Language Learning in an Online Tandem Program for Beginner Writers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationTolosa, Constanza and Ordóñez, Claudia Lucía and Guevara, Diana Carolina (2017) Language Learning Shifts and Attitudes Towards Language Learning in an Online Tandem Program for Beginner Writers. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (1). pp. 105-118. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67933/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record