Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorGüngör, Fatih
dc.date.accessioned2019-07-03T03:06:26Z
dc.date.available2019-07-03T03:06:26Z
dc.date.issued2017-01-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66907
dc.description.abstractDue to the insufficiency of current in-service training courses which are far from the collaboration and the reflection of teachers, the current study scrutinizes the incongruities between teacher identities and in-service training programs offered by the Ministry of National Education in Turkey based upon the use of the activity theory. In this narrative study, two English as a foreign language teachers reflected on their environment, behaviors, beliefs, competencies, and missions under the heading of teacher identity concept. The results suggest that teachers need a supportive community of practice and a well-tailored mentoring system to be able to reflect on themselves and the context in which they are teaching.
dc.description.abstractDebido a la poca oferta de programas de desarrollo profesional donde los profesores puedan reflexionar o colaborar, el presente estudio analiza, con base en la teoría de la actividad, las incongruencias entre las identidades de los docentes y los programas de formación permanente ofrecidos por el Ministerio de Educación de Turquía. En este estudio narrativo, dos profesores de inglés reflexionaron sobre su entorno, comportamiento, creencias, habilidades y misión bajo la noción de identidad docente. Los resultados apuntan a que los profesores necesitan el apoyo de una comunidad de práctica y un sistema de mentoría bien diseñado que les permita reflexionar sobre sí mismos y sobre el contexto en el que enseñan.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/55110
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleThe Tensions Between EFL Teacher Identities and INSET in the Turkish Context
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67935/
dc.relation.referencesGüngör, Fatih (2017) The Tensions Between EFL Teacher Identities and INSET in the Turkish Context. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (1). pp. 13-27. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalActivity theory
dc.subject.proposalINSET
dc.subject.proposalteacher identity
dc.subject.proposalthe onion model
dc.subject.proposalTurkey
dc.subject.proposalel modelo cebolla
dc.subject.proposalidentidad docente
dc.subject.proposalprogramas de desarrollo profesional
dc.subject.proposalteoría de la actividad
dc.subject.proposalTurquía
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit