dc.rights.license | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.contributor.author | Güngör, Fatih |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T03:06:26Z |
dc.date.available | 2019-07-03T03:06:26Z |
dc.date.issued | 2017-01-01 |
dc.identifier.issn | ISSN: 2256-5760 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66907 |
dc.description.abstract | Due to the insufficiency of current in-service training courses which are far from the collaboration and the reflection of teachers, the current study scrutinizes the incongruities between teacher identities and in-service training programs offered by the Ministry of National Education in Turkey based upon the use of the activity theory. In this narrative study, two English as a foreign language teachers reflected on their environment, behaviors, beliefs, competencies, and missions under the heading of teacher identity concept. The results suggest that teachers need a supportive community of practice and a well-tailored mentoring system to be able to reflect on themselves and the context in which they are teaching. |
dc.description.abstract | Debido a la poca oferta de programas de desarrollo profesional donde los profesores puedan reflexionar o colaborar, el presente estudio analiza, con base en la teoría de la actividad, las incongruencias entre las identidades de los docentes y los programas de formación permanente ofrecidos por el Ministerio de Educación de Turquía. En este estudio narrativo, dos profesores de inglés reflexionaron sobre su entorno, comportamiento, creencias, habilidades y misión bajo la noción de identidad docente. Los resultados apuntan a que los profesores necesitan el apoyo de una comunidad de práctica y un sistema de mentoría bien diseñado que les permita reflexionar sobre sí mismos y sobre el contexto en el que enseñan. |
dc.format.mimetype | application/pdf |
dc.language.iso | spa |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE |
dc.relation | https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/55110 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.ispartof | PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.rights | Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.subject.ddc | 37 Educación / Education |
dc.subject.ddc | 8 Literatura y retórica / Literature |
dc.title | The Tensions Between EFL Teacher Identities and INSET in the Turkish Context |
dc.type | Artículo de revista |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/67935/ |
dc.relation.references | Güngör, Fatih (2017) The Tensions Between EFL Teacher Identities and INSET in the Turkish Context. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 19 (1). pp. 13-27. ISSN 2256-5760 |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject.proposal | Activity theory |
dc.subject.proposal | INSET |
dc.subject.proposal | teacher identity |
dc.subject.proposal | the onion model |
dc.subject.proposal | Turkey |
dc.subject.proposal | el modelo cebolla |
dc.subject.proposal | identidad docente |
dc.subject.proposal | programas de desarrollo profesional |
dc.subject.proposal | teoría de la actividad |
dc.subject.proposal | Turquía |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content | Text |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |