Show simple item record

dc.creatorMartínez Lirola, María
dc.date.accessioned2019-07-03T03:07:43Z
dc.date.available2019-07-03T03:07:43Z
dc.date.created2016-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66917
dc.descriptionCooperative learning allows students acquisition of competences that are essential for the labour market such as leadership, critical thinking, communication, and so on. For this reason, different cooperative activities were designed in a language subject in English Studies so that students could work in groups and acquire those competences. This article describes some such activities and the emotional competences that students acquire with them. Moreover, a survey was conducted in order to establish students’ opinions about the main competences they acquired with the activities designed and their opinion about a cooperative methodology. Students’ answers were positive and they were aware of what they had learned.
dc.descriptionEl aprendizaje cooperativo permite que el alumnado adquiera competencias fundamentales para el mercado laboral como el liderazgo, la capacidad crítica, la comunicación, etc. Por esta razón se diseñaron diferentes actividades cooperativas en una asignatura de lengua de Filología Inglesa para que los estudiantes pudieran trabajar en grupos y desarrollar las competencias mencionadas. Este artículo describe algunas actividades cooperativas y las competencias emocionales que el alumnado adquiere con ellas. Además, se preparó una encuesta para conocer las opiniones de los estudiantes sobre las principales competencias que adquieren con las actividades diseñadas y sus opiniones sobre una metodología cooperativa. Las respuestas del alumnado son positivas y los estudiantes son conscientes de lo que aprenden.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/52593
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectCooperative learning
dc.subjectdebate
dc.subjectemotional competences
dc.subjectEnglish studies
dc.subjectoral presentation
dc.subjectaprendizaje cooperativo
dc.subjectcompetencias emocionales
dc.subjectdebate
dc.subjectFilología Inglesa
dc.subjectpresentación oral
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleHow to Use Cooperative Learning for Assessing Students’ Emotional Competences: A Practical Example at the Tertiary Level
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationMartínez Lirola, María (2016) How to Use Cooperative Learning for Assessing Students’ Emotional Competences: A Practical Example at the Tertiary Level. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (2). pp. 153-165. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67945/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record