Show simple item record

dc.creatorCruz Rondón, Elio Jesús
dc.creatorVelasco Vera, Leidy Fernanda
dc.date.accessioned2019-07-03T03:07:51Z
dc.date.available2019-07-03T03:07:51Z
dc.date.created2016-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66918
dc.descriptionLearning a foreign language may be a challenge for most people due to differences in the form and structure between one’s mother tongue and a new one. However, there are some tools that facilitate the teaching and learning of a foreign language, for instance, new applications for digital devices, video blogs, educational platforms, and teaching materials. Therefore, this case study aims at understanding the role of teaching materials among beginners’ level students learning English as a foreign language. After conducting five non-participant classroom observations and nine semi-structured interviews, we found that the way the teacher implemented a pedagogical intervention by integrating the four language skills, promoting interactive learning through the use of online resources, and using the course book led to a global English teaching and learning process.
dc.descriptionEl aprendizaje de una nueva lengua puede ser un reto para la mayoría de la gente debido a las diferencias en la forma y en la estructura entre la lengua materna y la nueva; sin embargo, hay algunas herramientas que facilitan la enseñanza y el aprendizaje de una lengua extranjera. Este estudio de caso tiene por objetivo comprender el papel de los materiales de enseñanza y su contribución a los aprendices de nivel elemental del inglés. Por medio de cinco observaciones de clase no participante y nueve entrevistas semi-estructuradas, se encontró que el profesor integró las cuatro habilidades lingüísticas, los recursos en línea promovieron un aprendizaje interactivo, y el libro de texto lideró un proceso integral de enseñanza y aprendizaje del inglés.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/52813
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectAlternative material
dc.subjectbeginners
dc.subjectcourse book
dc.subjectEnglish as a foreign language
dc.subjectteaching materials
dc.subjectinglés como lengua extranjera
dc.subjectlibro de texto
dc.subjectmaterial alternativo
dc.subjectmateriales de enseñanza
dc.subjectprincipiantes
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleUnderstanding the Role of Teaching Materials in a Beginners’ Level English as a Foreign Language Course: A Case Study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationCruz Rondón, Elio Jesús and Velasco Vera, Leidy Fernanda (2016) Understanding the Role of Teaching Materials in a Beginners’ Level English as a Foreign Language Course: A Case Study. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (2). pp. 125-137. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67946/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record